Ben de mama vermiştim biberonla ilk zamanlar. Ama direk memeyi reddetmedi de memede biraz savaş halinde emmeye direndi. Beş dk zorla emzirirdim. Kıvranırdi kucagimda. Gazdan sebep de olabiliyor bu. Ama biberonla içtiği zaman hiç sıkıntısız lıkır lıkır içiyordu. Onu da iki dk da çeker bitirirdi. Ben hep önce meme verdim sonra biberonla mama. Zor da olsa mamayi azaltmaya çalıştım. 40 çıktığında artık tamamen bıraktım biberonu. Sadece emdi. Yine az ve direnerek emiyordu ama zamanla arttı. Sütüm de arttı o sadece emince. Kilo alımı da iyiydi. Biberonu nasıl bıraktın dersen, biberonla çok rahat içmesini engelledim. Parmağımla biberonla ucunu sıktım fazla akışı engellemek için. Biraz emdi çektim biraz emdi yine çektim böyle böyle biberonu ona zorlaştırdım ki memeyi reddetmesin. Çok zor oldu biraktirmak ama bıraktık sonrasında da rahat ettik. 2 sene emzirdim. Gündüz emmek istemediyse uykusunda emzirdim. Yatarak veya kucakta emmediyse ayakta dolana dolana emzirdim. Baya bir mücadele verdim. Çok şükür şuan çok memnunum. Hemen hasta olan çocuklardan değil. Hastalığa dirençli bir bünyesi var. Çok şükür bir kere bile antibiyotik kullanmadım. 3,5 yasinda şimdi. 4 aylik kızım var bir de. Sezeryanla ikisi de doğdu. Sütüm gelmedi diye mama verdim ilkinde biberon kullanmak hata olmustu. Ikinciye biberon vermedim kesinlikle. Biberon almadım bile esim de kızdı hatta. Ben bebegi emzirmeye çalışıyorum sütum gelmemiş bir de ona laf anlatiyorum. Yemin ediyorum iki gün beş dk uyumadan emzirdim ve kızım hiç reddetmedi memeyi aksine memeye yapıştı. Normalde bebek memeyi reddetmez niye reddetsin ki. Daha anne karnında kazanıyor emme refleksini. Doğal ihtiyacı emmek. Ama biz meme yerine biberonla tanıştırinca kolayına geliyor işte.