Memeden ayrılmak bebek için bir yas sürecidir bunu lütfen hep hatırlayın, doğduğundan beri sakinleştiği huzur bulduğu yerden ayrılmasını istiyoruz bu ne kadar zor onun için düşünsenize, bir yakınını kaybeder gibi yas hisseder bebek. Bunu hep akılda tutarak yaklaşmalıyız, onu ürkütmeden, korkutmadan, kırmızıya boyayarak kanadı yara oldu diyerek (kendini suçlar veya korkar) ya da saç yapıştırarak vs asla değil, ona şefkatle yaklaşarak yapmalıyız bunu. Meme istediğinde “çok sevdiğini istediğini biliyorum, ben de seni mememe almak ordan süt içirmek isterdim, ama artık memelerim senin süt emmen için değil, içindeki süt artık sana yetecek kadar değil iyice azaldı ve sanırım artık bitti, istersen onun yerine şunu şunu yapalım” gibi konuşmak sanırım en uygunu olacaktır. Önemli nokta şu, çocuğunuza onun isteğini anladığınızı, sizin de bunu yapmak istediğinizi ama artık bunun böyle olamayacağını ona alternatif sunarak yapmak. “İsteğini ve seni görüyorum, bunu ben de isterdim, ama bu artık bunun için değil, dilersen bunu yapabiliriz” şeklinde formülize ederek bunu her alanda evladımıza karşı kullanabiliriz.