Mirayslck 14 aylık 6 aylıkken konuştu. İlk anne dedi. Çok net konuşuyor. Anne, baba, dede , nene, ege , mama ilk kelimeleri. Bunlara yeni yeni hareketlerle beraber akş (alkış) bay bay, gel, aç , bu(su) eklendi. Havhav miyav vik vik gibi hayvan seslerini de çıkarıyor. Bu arada azılar dahil 12 dişimiz çıktı. Bu çok önemli çünkü konuşmada dişilerin etkisi büyük. Onun dışında sizin de sürekli konuşmanız ilerlemenizi sağlar. Ama bebekler zaman zaman kullandıkları kelimeleri bi süre unutup sonra tekrar kullanıyor. Bu da normal konuşma gerilemesi demek değil bu durum. Rahat olun. Sadece çocuğunuza işaret ettiği şeyi hemen vermeyin ısrarla adını tekrar edin. Her zaman kelimeleri düzgün çıkarın şirinlik olsun diye kelimeleri bozmayın bunlar da çok önemli.