ipekkizz İnternetten kısa bi bilgi buldum. (Yaş vs etkenlerin dışında bazı kriterlere görede veriyorlar. Mesela ben 39 yaşındayım. Arkadaşım 29 yaşında. Onada ihtiyaç gördü doktoru)
Günümüzde kan sulandırıcı iğneler hamileliklerde çok artan oranda kullanılmaya başlandı.
Tüp bebek olsun, daha önce düşük yapmış olanlarda saptanmış olan pıhtılaşma bozuklukları olsun, çok çeşitli nedenlerle kullanılıyor gebelik boyunca.
Doğum sonrasında da eğer kiloluysa, ileri anne yaşı ise, yaşı belli bir yaşın üzerinde ise, sezaryen olmuşsa ve çeşitli kriterler varsa o zaman bacaklarda doğum sonrasında, özellikle sezeryan sonrasında pıhtı oluşumunu engellemek için kullanılıyor.
Yani herkeste kullanılmıyor tabii ama bir puanlama sistemi var Sağlık Bakanlığı’nın.
O Sağlık Bakanlığı puanlama sistemine göre eğer belli bir puanın üzerinde ise, 7 gün boyunca örneğin kullandığımız oluyor bu pıhtılaşma önleyici iğneleri. ayscnky1 gocebebirbayan Gokce91