13 ay 8 günlük ikizlerim var. Bir tanesinin hareketlerinde farklılık olduğunu sezdim ya da anne iç güdüsüyle öyle yorumladım. Göz teması vardı ama 5-6 saniye kadar. Alkış, çak, gel gel yapıyor sadece. Mama baba gel kelimelerimiz de sadece bunlar. İşaret parmağıyla göstermiyor. Sesleniyoruz canı isterse bakar istemezse bakmaz. En önemlisi ekran da ne olursa olsun pür dikkat oraya kitleniyordu. Çizgi film, dizi, reklam, haber fark etmeden. Bugün doktora götürdük doktorumuz aynen şöyle söyledi; otizmli çocuk hiç göz teması kurmaz ne kadar seslenirseniz seslenin asla dönüp bakmaz dönen şeylerle(tekrar eden şeylerle) çok vakit geçirir, çöp kutusu karıştırır, alkış yapmaz, bay bay yapmaz. En önemlisi gıdıklanmaz. Gıdıklanan, ce ee oyunu oynayan, yerde yuvarlanıp tabiri caizse sizinle güreşen, kaç kaç oynayan bebek otizm olmaz. Fazla ekrana maruz kaldığı için bu belirtiler çıkmış dedi. Burdan annelerimize seslenmek için yazdım belki benim belirtilerim abartıydı hiç bir şeyi yoktu çocuğumun ama artık onlar uyanıkken ne elime telefon alırım ne Tv açarım. Doktorumuzun önerisi her gün en az 1 saat dışarı çıkarmak. Hafta da 1-2 gün 1-2 saat olacak şekilde bizim dışımızdaki insanlarla vakit geçirmelerini sağlamak(dede babaanne anneanne teyze hala vs) biz olmadan. Gün içinde cee ee oynamak yuvarlanmak vs. 15 aya kadar anlamlı kendi isteyerek söylediği 4 kelime olmalıymış (mama baba anne dede gel git al ver vb) sadece belki şüphelenen annelere yardımım olur diye düşünerek yazıyorum. Sağlıcakla kalın 🌺