Pineapple20 Katy çamaşır makinesi en büyük aşkı. Başlarda korkuyordu şimdi aç aç diye peşimi bırakmıyor
Pineapple20 agacsizkoala ya teşekkür ederim beklediğim cevap buydu. Umarım bizim de kısa süre içinde biter
Giraysmom20 Pineapple20 vallahi bu gece altını tam 15 dakikada iki kişi zor değiştirdik, kendini döndürüyor çığlık atıyor ağlıyor, sebebi tamamen bez değiştirmemek ve oyun oynamaya gitmek istemesi, çıldırdım deliriyorum huni lazım 😂
Pineapple20 Giraysmom20 evet alt değiştirmek kıyafet değiştirmek zulüm resmen 😅 huniyle geziyoruz biz de 🤷♀️
glcncbn Pineapple20 Çocukken bende çamaşır makinesi başında onun dönmesini izlerdim. Halada dönüşünü sesini severim. Hiçbir problemim yok 😁
Glcnblt Pineapple20 canım doktor değilim ama yıllarca rehabilitasyon merkeZlerin de görev yapan bir özel eğitimciyim. Tanı asla koyamam ancak otizimn belli başlı değişmeyen özellikleri var öncelikle otizmli çocuklar kafalarını çok geç tutarlar ileri seviyede otizimse hiç tutmayabilirler ayrıca göz teması asla kurmazlar isimlerine tepki vermezler cee oyun oynamak onlara cazip gelmez gıdıklanmaktan hoşlanmazlar bir çok şeyi takıntı haline getirirler tensel temastan hoşlanmazlar hatta buna asla izin vermezler konuşmaları diğer bebeklere göre ya daha geç yada hiç olmaz bebeğin 2 yaşın da iki kelime kuruyor mu bunları bi incele sadece dönen cisimlerle ilgileniyor ama yukarı da saydığım hiç bir özelliği taşımıyorsa bu çocuğun otizmli olduğu anlamına gelmez sen yine gözlemle ama için rahat etmesini istersen 3 yaşın da bir çocuk psikiyatrisine götür
Pineapple20 Glcnblt evet sadece tekerlek döndürme başka bi şey yok. Saydığınız şeyleri düşünüyorum herhangi bi fiziksel ya da zihinsel gerilik yok gibi. Benim de otizmli öğrencilerim oldu ama kendi evladım olunca çok farklı yaklaşıyorum ister istemez
mutlucan Glcnblt hocam bisey merak ediyorum cok faxla bilgi kirliligi var gecen bir postta anne bebegini kelimesi az diye norolojiye goturmus birde ismine cok tepki vermedigi icin ama goz temasi mukemmelmis.Doktor goz temasi kurabilir ama otizimden suphelendim demis yani goztemasi iyi olan cocuk otizimlide olabilirmi ben bebegimde bir cok anne bu kriteri baz aliyor bebeginde mesela…
Sinemis89 Pineapple20 tekerlek döndürme çamaşır makinesi izleme bunlar sayılmaz cunku daha ay olarak kucuk ve teşhis edilmez suan.zamanla takıntıları sese asiri ciglik çığlığa aglama en ufak sese takıntı yapma ama bunlar asiri olanlar her seferinde olan şeylerde ve 3 yas üzeri belirgin bir farklılık varsa dediğin gibi çocuklar kendini bazen hemen belli etmez kimi cocuk geç konuşur yürür eğer sizle goz teması varsa isme hitabı var ayına göre kelime sayısı normal ve işaret ile de gösteriyor ifade ediyorsa korkmayın yüzde 90 tepki vermiyorsa korkun ki bunu zaten gittiğimiz doktor arkadaş hemen farkeder teshis koymak okdr kolay çünkü bebeklerin gelişimleri farklj şüphelendiginiz şeyleri sizler gozlemleyin ama anlattıklarınz çok şükür uymuyor
Sinemis89 Pineapple20 maalesef oyle oluyor benimde oğlum prematüre dogdu kafama bende bir ara burda okuyunca takıyorum inanin cunku tepki vermiyor konuşmuyor sonra düşündüm başkasının çocuğu olsa bana bu özellikte gelse bu teshis koyabilir kıyım? Hayır dedim be zamanla gozlemledim prematüre olduğu için geç gelisim gösteriyor ve şimdi çok rahatladım hala geriden geliyoruz ama otizm değilde ayını yakalamaya çalışacak en az 2 3 yaşına kadar düşünüyorum ilkokuldada 1 yıl geç vermeyi düşünüyoruz yani insan bazen kendi söküğünü dikemiyor🤭😌
Sinemis89 mutlucan hayır tabi ki bu belirtiler ve ayına bakıldığında hemen teshis koymak mumkun değildir.Sadece alıcı dili gelisiyordur sonra ifade edici dili ile iletişim kuracaktir.Erkek çocukları bazen 3 yaşına kadar konuşamıyor bir bakıyorsunuz 4 5 yasinda birden dili cozuluvermis.Goz teması önemlidir goz teması kurulmuyor ve 3 yaşından sonrada kurmuyor konuşmuyor takıntılı davranışlarla belli eder ama onda bile testler uygulanir
mihrosum Sinemis89 canım sana 1 2 sey sormak istiyorum lutfen bana yardımcı olur musun. Instagram kullanıyor musun sana nerden ulasabılırım
112233445566 Sinemis89 takıntılı davranış larla kendini belli eder demişsiniz ne gibi davranışlar acaba benim oğlum 2 yaşında bu sıralar kapılarla oynamayı çok yapıyor açık kapatıyor felan buda takintimi