Öncelikle merhaba paylaşımım biraz uzun olabilir. Dikkat çekmesi açısından bu başlığı yazdım. 3 ay 19 günlük bir kızım var forumu doğumdan sonra kullanmaya başladım ama sadece okuyordum bugün kayıt olup gözlemlediğim birkaç şeyi sizinle paylaşmak istiyorum.
Doğum yapmadan önce yıkanabilir bez kullanmaya karar verdim ve bezleri aldım. Sezaryen doğum yaptığım için kendimi toparlayana kadar hazır bez kullandım. Kızım 15 günlükken bir kere denedim ama yapamadım biraz daha hazır bez kullanmaya devam ettim. 1 aylık olduğunda yine denedim ama 2-3 saat sonra pes edip çıkardım. Daha sonra 1 ay 20 günlük olduğunda hazır bezini değiştirmek için çıkarttığım da kızımı tuvalet pozisyonunda leğene tuttum ve anında kakasını yaptı. İşte o günden sonra kendime güvenim geldi ve kızımın her ıkınmasından sonra bu pozisyona getirdim ya gazını çıkardı ya da kakasını yaptı ama her seferinde rahatladı. İlerleyen günlerde yıkanabilir bezleri de kullanmaya başladım. Kızım şuan 3 ay 19 günlük günde sadece 1 tane hazır bez kullanıyorum o da gece yatarken. Onun dışında gün içinde sadece yıkanabilir bez kullanıyorum. Bu bezleri kullanırken diğer insanların ilk tepkisi kaka mı yıkayacaksın oluyor ama şöyle bir şey var ki kızım zaten 1.5 aydır kakasını leğene yapıyor. Hatta şu son birkaç gündür çişini de yakalamaya başladım. Gündüz uykularından uyandığında bezi hep kuru oluyor. Altını açıp leğene tutana kadar çişini yapmıyor. Tuvalet pozisyonuna geldiğinde yapıyor direkt. Şu son birkaç gündür geceleri emmek için uyandığında bacaklarını karnına doğru çektiğini farkettim aslında önceden de yapıyordu ama ben hep uyanma refleksi gibi düşünüyordum. Dün gece emzirdikten sonra bezine baktım kuruydu sonra leğene tuttum çişini yaptı sonra bezini geri bağladım tabi bu esnada uyandı ama üstünü giydirip yatağına bıraktıktan sonra direkt gözlerini kapatıp uyudu.
Kızım ybb ve tuvalet iletişimi yapmaya başladığından beri ne gaz sancısı çekti ne de kabız oldu. Bu yüzden de uyku problemimiz hiç olmadı. Her akşam 8 buçuk gibi yatağına bırakırım 10-15 dk içinde kendi kendine uyur. Sabaha kadar da emmek dışında uyanmaz. Aslında emmeye de uyanmıyor ben uyurken emziriyorum.
Ybb ye ve tuvalet iletişimine başlamadan önce bi sabah kızım gaz sancısından ağlıyordu ben de internet araştırmalarım sonucunda gaz damlası almaya karar vermiştim ama sonra almadım öylece de kaldı. Sonra gaz damlaların içeriklerini öğrendiğim de iyiki almamışım dedim. Alerji ve astıma sebep olabilecek maddeler, topaklanmayı önleyen silikon dioksit maddesi ve daha neleri. Aslında bebekler doğdukları andan itibaren tuvaletlerinin geldiğini bize anlatmaya çalışıyorlar aynı acıkma ve uykularını belli ettikleri gibi ama biz anlamamakta ısrar ediyoruz. Sonra da gazı var kakası var diye bi dünya ilaç veriyoruz.
Bu forumda aşı karşıtlığı hakkında konuşmak yasak biliyorum bunun savunmayacağım ama doğumdan itibaren hiç aşı olmadı kızım ve hala hiç doktora da gitmedik.Öksürüğü de oldu 1 hafta boyunca yine gitmedik evde burun temizliği vs. İle geçirdik öksürüğü. Kızımı her gün mutlaka dışarı çıkartmaya çalışırım hava soğuk bile olsa. Evde de asla kat kat giydirmem ben ne giyiyorsam o da o kadar giyiyor.
Ve en ama en önemlisi sevgili anneler lütfen rahat olun hiçbirini yapmasanız bile rahat olun yeter. Çünkü siz ne kadar stres yaparsanız bebek o kadar stres olur.
He derseniz senin bebeğin kolay sen bir de kolik bebek gör diye. 20 günlükken tam 2.5 saat hiç susmadan ağlamıştı ve evde tek başımaydım en sonunda oturup ben de ağlamıştım. Sonra ertesi gün stresimin onu etkileyeceğini okuduktan sonra yine aynı saatlerde ağlamaya başlayan kızımı tam 20 dakika da susturmuştum aradaki tek fark benim rahat olmamdı. Kızım hala arada sebepsiz yere ağlıyor. İşte öyle zamanlarda ağlamasına izin veriyorum onunla konuşuyorum, rahatlatmaya çalışıyorum ama asla emzik vs. Verip susturmuyorum ağlamasının bitmesini bekliyorum çünkü okuduğum bir kitapta bebeklerin büyürken strese girdiklerini ve ağlayarak rahatladıklarını yazıyordu. Aynı büyükler gibi. Benim tecrübelerim bu kadar umarım yardımcı olabilmişimdir 🤗