pikacuu çocuktan çocuğa fark etse de, abimin oğlu 1,5 yaş büyük benim oğlumdan 3 yaşını geçti şu an, çocuk gelişimi için doktora götürdüklerinde konuşması 2 yaş civarında çıkmış geç kalmışsınız denilince çok üzülmüşler, benim oğlum 22 aylık ondan daha anlamlı kelimleri var ve cümle kuruyor, ben şu şekilde gözlemledim, onların 8 yaşında bir kızları olduğu ve abla sürekli televizyon tablet izlediği için doğduğundan beri ekran maruziyeti var, emziği 2,5 yaşında bıraktırdılar. Abla 1,5 yaşındayken şakıyordu resmen ama ona hiç televizyon tablet izletmemişlerdi 3 yaşına kadar, ben de oğluma izletmedim o uyuyana kadar akşamları da izlemiyoruz. Eğitici şarkılar açarım ama ekrana baktırmam. Onun dışında sürekli konuşuyorum ama etkileşim yaparak yani şöyle, yavaş yavaş dikkatini çekecek şekilde konuşuyorum aynı kelimeyi defalarca tekrarlıyorum. Umarım yardımcı olabilmişimdir.