Canım benim bebeğimde aynıydı daha 4 aylık bile olmamıştı dönmeye, anakucağında dahi doğrulmaya başlamıştı. 3-3,5 aylıkken kafa kaldırıyordu oturmak ister gibi. Okuduğum kitap kaynakları bebeği bir şey için zorlamamak yalnızca gelişimini takip etmek gerekir diyordu. Ve çabasını geliştirmesine yardımcı olmayı.
Doktorumuza 4 ay kontrolünde danıştım ve normalde 5. Ayda önerdiğini ama kaslarının kuvvetli olduğunu başladığımızda günde 5 dkyı geçmeyecek şekilde oturtmaya başlayabileceğimizi söyledi. Ben de kendi istediğim zamanlarda değil de bebeğim oturmaya çaba gösterdiği zamanlar bebeyatmaza oturtmaya başladım. 15 saniye oturduktan sonra sıkılıyordu bu süre git gide uzadı. Ayrıca diğer kaba motor becerileri de erken gelişti. Desteksiz oturma, desteksiz yürüme, merdiven çıkma, koşmak vs gibi