İki çocuklu tecrübem dayanarak şunu söyleyeyim üstüne gittikçe çocuk daha isteksiz oluyor. Büyük ogluma sürekli ögretmeye çalışıyordum çocuk bıkmıştı artık 1.5 yaşında başladı işaret parmağıyla göstermeye. Küçük ogluma hiç ögretmedim yani karşıma alıp özellikle ögretmeye çalışmadım ama 10 aylıkken kendi kendine ögrendi işaret parmağıyla göstermeyi. Şu an 1 yaşında istediği herşeyi işaret parmagıyla gösteriyor 😄