ubeyitsongulasya bu platformda otizmin sebebinin tv dir gibi saçma bi algı var. şunu bağıra bağıra söylemek istiyorum ki TV OTİZME YOL AÇMAZ. OTİZM DOĞUŞTAN GELEN SEBEBİ BİLİNMEYEN SİNİR SİTEMİNİ ETKİLEYEN Bİ BOZUKLUKTUR. Tv ise uyaran eksikliği ve dikkat dağınıklığı yapar. Otizmin var olan etkilerini tv arttırmaz belki fark ettirir ama ilgili aileler tv olmadan da çocuktaki farklılıkları anlayabilir. İlla otizm teşhisi koymak için evde tv olmasına gerek yok Çocuğunuzda otizm varsa tv’den değil doğuştan gelen bozukluk nedeniyle davranışlarını sergiler. Kucağınıza aldığınızda sıkılması otizm olduğuna işaret etmez. Ama onla konuşurken göz teması kurmaması, ismine bakmaması, takıntılı yineleyen davranışlar sergilemesi gibi sebepler otizmi hatırlatır. Ama bebeğiniz henüz küçük otizm tanısı koymadan önce görme ve işitme sorunu var mı uyaran eksikliği var mı bunlarla değerlendirmek lazım. Çünkü bu yaşta bebekler öğrendiklerini tekrar etme eğilimindedir. Sadece dönen değil hareket eden her nesne dikkatlerini çeker. Burda önemli nokta ismine bakmaması. Israrla gün içinde defalarca seslenin. Gelişme varsa otizm şüphesini bi kenara bırakın. Lütfen sakin olun. Fazla ilgiyle aşılmayacak sorun yoktur.
1.