[silindi] önce marketten markasına güvendiğiniz bir süzme peynir alın. O bizim mayamız olacak. Bir yemek kaşığı süzme peyniri bir gece suda bekletelim ki tuzu çıksın. Sonra şu markette cam şişede satılan günlük sütler var ya, onu tencereye alıp 33-35 dereceye kadar ısıtalım. Sonra bir gece suda beklettiğimiz peyniri bir kasede biraz sütle çırpalım.(burası önemli, ne kadar çok çırparsak labne o kadar pürüzsüz olur) sonra yoğurt mayalar gibi süte ekleyelim ve 1-2 kez tahta kaşıkla karıştıralım. Yoğurt mayalar gibi sarıp 12 saat bekleteceğiz. Sonra da bir kese yardımıyla süzelim. 1-2 saate süzülüyor. Bu kadarrr :)
bunda da tuz olmadığı için 1 haftadan önce tüketin. Ve bundan sonraki mayanız kendi labneniz olacak. Peynir almanıza gerek yok bir daha