Fitifiti çok geçmiş olsun. Eger ateş 40i görmüyorsa, inatçı değilse,
Nefes darlığı ve nefes alırken karında cekilmeler yoksa
Vücut renk görünümünde bozulma yoksa
Beslenme bozulmamissa
Yatış gerekmez.
Yatisin temel nedeni, oksijen ve beslenme yetersizliğidir.
Hasta nefes alamamaya müsait ve yalnızca damardan beslenebilecek durumdaysa yatış onerilir.
Aksi takdirde ayakta olan, keyfi nispeten yerinde olan, beslenme bilen, antibiotik ve ilaç tedavisine yanıt veren zatürre hastasına yatış verilmez.
Ve bebeginiz 2 yaş ustuyse bu hastalığı tolere edebilir.
2 yaş altı içinse kilo ve bağışıklık sistemi önemlidir. Tedaviyi sıkı ve ozenli yapmak onemlidir.
Bugun hastaneye de gitseniz pek farklı bir sey yapmayacaklar, düzenli hava verecekler, serumla besleyecekler.
Ilk 5 gun onemli, hastalığın pik noktası 5.gun.
5.gun sonrası artık ivme kaybetmeye başlayarak 10 güne vücudu terk etmeye başlayacaktır. 14 gün içinde ilk hasta olduğu güne nazaran iyi durumda olduğunu gözlemlersiniz.
Şayet iyilesme gozlemlemiyorsaniz, oksururken morarma, geçmeyen ateş, kusma ishal vb durumlar baş gosterdiyse o zaman doktora görünürsunuz yeniden.
Şu asamada can sikmalik bir durum yok. İki bebegim de hastanede yattı pnomo hastalığından. Ancak ikisi de 6 ay sınırının altındaydı. Ve yoğun bakım odalarının yenidoğan zatürre bebeklerle dolu olduğunu gözlemleedim hep. O minicik bedenleriyle atlatirlardi. Sizinki de atlatacak insallah endise etmeyin.
Burada bu reçeteyi hep paylaşırım, doktor size vermemiş olabilir.
Sabah akşam 3 er defa veya elini her göğsüne koyduğunuzda
Bismillahillezi la yedurru maasmihi şeyun fil ardi ve la fissemai ve hüvessemiülalim.