Seherekincikan hiç böyle şey yapılır mı hanımefendi sabun makatın ph ını bozar bunu hesap edemeyecek bir sürü yeni cahil anne bunu yapmaya kalkısabilir. ‘Sabun bir tedavi aracı değil. Aslında çocuğa çok büyük acı veren bir uygulama. Makat hassas bir bölge. Sabun konulması o bölgeyi yakar. Çocuk bu sebeple acıyla zorlanarak ıkınır ve bir miktar idrarını yapabilir. Ancak bu kabızlığın bir tedavisi değildir. Çocuğa daha büyük bir acı verir. Makatını tahriş eder, çatlatır. İltihaba neden olabilir. Sabunun sebep olduğu büyük acı sebebiyle tuvalete gitmekten korkabilir. En doğrusu bir hekime başvurulması ve kabızlığın nedeninin belirlenmesi gerekir ‘Demişler bence haklılar