Goktugunannesiyim uyku egitimi vermedim fakat nasil uyuyacagini ogretebildim sanirim. Benim bebeğim 3 aylik, desteksiz uyuyor, aksam 7de yatiyor sabah 7bucuk-8 arasi kalkiyor. Gece 1 kez kalkiyordu, 2 gundur hic kalkmıyor. Oncelikle mama bebegi ve cok sukur ki kolay, mutlu bir bebek. Gaz sorunumuz vardi o da gecti. Haddimi aşmadan yaptiklarimi soylemek isterim;
her gun ayni seyler olacak sekilde ilerledim. Banyo- karanlik oda- white noise - beslenme.
Bebekler duzen sever ve kendi basına uyumayi ister aslinda. Elbette ilk zamanlar cok zordu hatta bir ara kizim saat aksam 9da kalkar 2’ye kadar uyumazdi. Bir gun delirdim. Sabah 7’de kaldirdim. 1bucuk saat sonra ilk uykusuna yatti ama cok uyumasina izin vermedim. Rutinlerimizi ilk baslarda gec baslattim once saat 9’da banyo yapmaya basladik, birkac gun sonra 8bucuga dustu sonra saat 8’e simdi ise 18.45’e. Bebege gece ve gündüz ayrimini ogretmek cok onemli. Buna ilk basladigim zamanlarda uyanmak ve uyumamak istedi fakat karanlik odadan hic cikmadim, burada uzun uyuruz mesajini vermek adina. Hep uyutmaya yonelik hareket ettim. Alismasi 1 hafta kadar sürdü ama sonra uzun uykular yapmaya daha sonra uyanmamaya basladi. Emziriyorsaniz da fark etmez mama veriyorsaniz da fakat gündüz beslenmesi cok onemli. İyi doymali. Elbette her bebek ayni degil, bir elin bes parmagi bile ayni degil ama umarım yardimci olur. Guzel uyuyan bebek guzel buyur, mutlu uyanir. Benim kiz cok mutlu masallah. Umarim yardimci olur, sevgiler 🌸