Kirpigiller
Tiroit hormonu gebelikte kendiliğinden oynayıp değişebiliyor, gebelik sonrasında kendiliğinden düzene giriyor. Ama eğer ailenizde tiroit olan varsa, kalıcı olmuş olabilir. Tiroit tuhaf bir hastalık, vücut durup duruken kendi dokularına karşı antikor üretiyor. Bir kez antikor üretmişse sürekli o dokuya zarar vermeye çalışacak demektir ve ilaç kullanmadan normal seviyeye gelmez. Ne zaman çıkacağı da belli olmuyor. Benim annemde ve ablamda vardı. Ben bir kez kilo alamama şikayetiyle gitmiştim dahiliyeye, ilginç bir şekilde tiroitim üst sınıra yakındı ama antikor olmadığı için bir şey yapmaya gerek görmedi doktor. 1 yıl sonra hamileliğimde de yine aynı değerdeydi tiroitim ama bu sefer antikor testim de pozitifti, yani bu geçici bir oynama değil, haşimatoyum demek oluyor, yani hayatım boyunca ilaç kullanacağım. Ablamda 20 yaşında çıkmıştı sanırım, bende de 25 yaşımda çıktı yani. Sizde de genetik olarak varsa hamileliğin tetiklemesiyle ortaya çıkmış olabilir benim gibi. Siz doktora gittiğinizde antikor testi yapacak doktor büyük ihtimalle. Umarım antikor çıkmaz, ilaçla 2 3 haftaya yorgunluğunuz kilonuz gider hemem. Çok geçmiş olsun ♥️