Minikkoala1 yillar once universite okurken bir projemiz vardi o geldi aklima kosaca bahsedeyim; konu Turkce’mizi kendi elimizle yok etmenin ,yabanci kelimelerin esiri yapmanin ne amac güttügü, bundan nasil kurtulabilecegimiz. Proje kapsaminda , elimizde fotograf makinesiyle tum sehri gezmistik. Tek tek dukkanina yabanci isim veren ya da Turkce kelimeyi yanlis kullananlarla roportaj yapip fotograflamistik. Niye Turkiye’de Turk isim kullanmiyorsunuz? Dilimize sahip cikmak en basta bizlerin gorevi degil mi? Uzun vadede ulkemize ve dilimize actigimiz hasarin ne kadar farkindasiniz? Gibi sorular yonelttik. Hic birinden mantikli cevap alamadik. Zaten mantiksiz bir olaydan mantikli cevap cikmasi olanaksizdi. -Daha havali duruyor- demisti biri. Ne havasi? Tam tersi artik o kadar itici geliyorki. Lutfen sizde bu sacma adetin bir parcasi olmayin. Guzel guzel Turkce isim bulun. Kafenizin bir temasi varsa ona uygun isim bulabilirsiniz. Ornegin Kadıkoy’de cadı konsepti olan bir kafenin ismi cadıköy’dü. Yaraticilik odulu almisti. Hale Jale Bizim Mahalle isimli bir kafe var , oda hos bence. Limon Ağacı Kafe , Sohbet Durağı , Bir Mola …