Deletedmom_109 izah edeyim; öncelikle bu kadar altını doları kim sattı da birden dolar düştü?
faizi 3 puan indirdiler ama şu an diyor ki “mevduat hesabınızdaki parayı dövize çevirmeyin aradaki kur farkını devlet ödeyecek size” bu ne demek faizi arttırmak demek hem de ucu bucağı olmayan bi artış olabilir. Ayrıca bu kadar parayı yine halkın sırtına yükleyecekler+ 3 ay sonra kasada para kalmayacağı için para basmak zorundalar bu da enflasyonu tekrar arttıracak. Yani faizi indirdim diyip başka bi kılıfla arttırdılar dolayısıyla da döviz düştü. Şimdi buna keriz silkelemesi derler (tabiri caizse:) bu kadar düşünce insanlar elindeki dövizi panik olup bozduracaklar dolayısıyla geçici süre piyasa biraz rahatlar ama sonra tekrar patlayacak. Yani şu an faizin en az 10 puan yükseleceğinden bahsediliyo eğer inat edilirse Venezuela gibi oluruz Allah korusun. Neyse ben çayımı içiyorum nasılsa kredim de yok mevduatım da:)