Kızım 17 aylık. Hiç bi zaman uyku düzeni diye bişeyimiz olmadı diyebilirim. Özellikle gece kaçta yatacağımız asla belli değil. Hemen hemen 1 yaşından beri gece uykusuna direniyor, antenler çok açık. Ve 1 yaşından beri gün içinde tek uyku yapıyor. Uyku mevzusunda tek düzenli diyebilecğim şey öğle uykusu, o da sadece süre bakımından yani 2 saat. Kaçta uyuyacağı genelde belli değil ki zaten çok normal çünkü kaçta kalktığı hiç belli olmuyor.
15 gün önce sabahları erken kaldırmaya başladık yavaş yavaş uyku saatlerini erkene çekelim diye ama asla başaramadık, daha da beter oldu. Şimdi artık hem uyku saati daha da geç olmaya başladı hem de huysuzluk yapıyor. Mesela dün sabah 9.30 da kalktı, 12:30-14: 15 arası öğle uykusu yaptı diye sevindik. Gece 10 da memede bi uyudu 10:40 a kadar ama tam dalamadı kalktı. Tekrar daldığında saat 2 idi. Biraz da diş huzursuzluğu olduğu için ben de bıraktım bu sabah. 12 ye kadar uyudu. 😂 sonra 16:00-17:30 öğlen uykusu yaptı. Tabiki şimdi ayaktayız. Kaçta uyur bilmiyorum. Ben napmalıyım şu noktada artık? Ya da ne yapmamalıyım? Artık bu durum çok yordu. Çünkü hiç kendimize vakit kalmıyor.
Ayrıca uyku eğitimi diyenler yorulmasın boşuna, uyku eğitimi vermeyeceğim.