Hanımlar selam;
Öncelikle bu bebeklerde gaz ve emme problemiyle ilgili çok fazla başlık açılıyor. Zamanında benzer sıkıntılar yaşayıp çözen biri olarak elimden geldiğince sizinle de paylaşıyorum ama yine de devamlı bu şekilde post açılıyor tek tek yazmak beni de yoruyor. Buraya yazayım hepimiz faydalanalım. Gaz ve emme sıkıntıları genelde bağlantılı oluyor o yüzden ikisini bir anlatacağım
Kimi anne bebeğim çok emiyor, devamlı devamlı istiyor aç mı doymuyor mu diye soruyor. Eğer bebeğinizin kilo alımı iyi ve dolu dolu 5-8 bez alıyorsanız bebeğiniz doyuyor. Emmek istemesinin en büyük nedenlerinden biri gazının olması. Minik bebeğinizin karnı agriyor ya da midesinde bir baskı oluşuyor ve emerek bu acidan kurtulmaya çalışıyor. Ama bu durum daha çok gaz ve hazimsizliga yol açıyor.
Peki ne yapmali; bebeğinizi emzirirken meme değiştirmeden önce mutlaka önce gazını çıkarın. Karnı doyan bebeğinizi en az 2 saat tekrar emzirmeyin. (Sarılık riski varsa 1 saat sonra emzirin) 3-4 saatlik bir uykudan uyanan bebeğiniz içeride fazlaca gaz biriktirmiş oluyor gece uykusundan da uyanmış olsa mutlaka önce gazını çıkarın daha sonra emzirin. Bazı bebeklerin gazı daha zor çıkar. Akşam saatlerinde banyo yaptırmak ve yağla masaj yapmak en azından gece daha rahat ve sakin uyumasına yardımcı olur.
Yine annelerimiz emzirirken bebeklerinin kendilerini sıkıp geri çekilmelerinden muzdarip. Bunun nedeni sütünüzün olmaması değil. Cevap yine aynı; Gaz
Bebeğiniz henüz barsak hareketlerini kontrol edemiyor doktor ve eczacınıza danisip biogaia damla kullanabilirsiniz. Bu damla barsak gelistiricidir. Genelde anneler yanına ekstra gaz damlası kullanır biz sab simplex kullanıyoruz (doktorunuza danışmadan hiç bir ilaç, damla kullanmayın)
Annelerin diğer büyük sıkıntısı sütün az olduğunu düşünmek. Bu düşünceye anneleri iten 2 genel faktör var birincisi memenin yumuşak olması ve akıntı yapmaması. Diğeri de memeyi sağdıklarinda gördükleri süt miktarı.
Memenin yumuşak olması önsütün az olduğunu gösterir. Ancak bebeğiniz uzun süre emmezse göğüsleriniz şişer ve akar. Merak etmeyin bebeğiniz emdiği sürece sutunuz asla bitmez. Sağım miktarı gözünüzü korkutmasın. Evlatlarımızı emzirirken mutluluk hormonu salgiliyoruz bu hormon sütü artırıyor ve kanallardan süt gelmesine yardımcı oluyor. Sağarken sadece memede biriken sütü alabiliyoruz. Yani 60 cc süt sağıyorsaniz emin olun bebeğiniz ondan daha fazlasını emiyor.
Her şeyden önemlisi sakin olun, stres yapmayın. Unutmayın bütün zorluklar geçici. Bebeğiniz sizin tedirginliginizi hisseder ve huzursuz olur. Çaresiz kaldığınizi düşündüğünüz anlarda sakinleştirici müzik açıp bebeğinize sarılabilir ya da biraz daha hareketli bir şey çalıp yine bebeğinizle dans edebilirsiniz. Siz mutlu oldukça bebeğiniz de mutlu olacak. 🥰💗