Selamlar, biraz uzun bir yazı olacak şimdiden sabır diliyorum😂 ama bilen ve tecrübe edenlerden yorum rica edeceğim. 🌸
bebeğim tam 2 aylık. Son 1-1,5 haftadır uykuya geçişleri de zor, uykuda kalışları da.
👶🏻 Özellikle gündüz uykusunda yarım saatte bir mutlaka uyanıyor. Çoğu kaynakta bebeğin uykusu geldiğinde yatırılmazsa ve çok yorulursa 30 dkda bir kalkar diyor. Fakat ben birinci esnemede 2. Esnemeyi beklemeden yatırma girişiminde bulunuyorum. Ayına göre uyanık kalma süresi 45 dk 1,5 saat arası ve ben buna sadık kalmaya gayret ediyorum. Fakat yine yarım saatte uyanıyor.
👶🏻 İlk gece uykusuna yatırmak için 19.00-21.00 arası her anı denedim ama yine sabah mutlaka 6dan önce uyanıyor. 21.00den sonra yatırmak istemiyorum büyüme hormonu 21.00dan itibaren devreye giriyor diye. Sabah erken uyanmalarını nasıl engellerim? (Erkenden uyandığında uykuya döndürmeye çalışıyorum ama maalesef 1.5 saat geçiyor zor bela o zaman uyuyor)
👶🏻 Uykuya geçişleri çok zorlaştı. Pilates topunda zıplıyoruz, kucakta sallıyoruz, ayakta sallıyoruz, beşikte sallıyoruz, anakucağında sallıyoruz ama uykuya geçişi bazen 2 saati buluyor.
👶🏻 Destekli uyku sebebiyle böyle olduğunu düşünebilirsiniz. Fakat gece ilk uykusunu çok güzel uyuyor maşallah 🧿. Ona da destekli yatıyor ama yarım saatte kalkmıyor mesela?
👶🏻 Gece ilk uykusunu uzun uyuduğu gibi, her sese kalkmıyor da. Ama gündüz uyuduğunda evde yürümeyi bırakın yakında nefes almayacağız çünkü sokaktan geçen kişilerin konuşma sesine bile uyanıyor.
Bilen ve bu sorunları tecrübe edenler yardım ederse sevinirim 🙏🏻