Ilknur20 Öncelikle, kolik bir bağırsak rahatsızlığı olduğu kadar duygusal boşlukta olan bebeğin yaşadığı stresin sonucu ortaya çıktığını okudum ve deneyimledimde. Eğer kolik bebek annesiysen, bebeğin kucağa alışacak. Bundan pek kurtuluş yok ve çevrendeki kucağa alıştırmışsın söylemlerine hiç üzülme.
Ve bebeğinin rahatsız olduğunu kabullen çünkü bebeğin gaz çıkarıyor olsa da kakasını yapıyor olsada soluğu hastanede aldığın zaman röntgen de çıkan bağırsakların tamamiyle gaz dolduğunu görüşün seni şaşırtabilir. Kolik bebeğe çıkardığı gaz yeterli gelmeyebilir. Hala mı gazı var diyebilirsin, evet hala vardır.
eğer yolda hastaneye giderken arabada uyumaya başladıysa o bebeğin gazı vardır. (O kadar ağlarlar ki gazdan böyle ağladığına inanılmaz ve gidilir biliyorum)
sakinleştirici müzikleri zaten bildiğinizi düşünerekten geçiyorum(beyaz gürültü, süpürge, fön mak. Sesleri vb.)
kolik bebek hala anne karnındaki sıkışıklığı ve pozisyonu arar. Sevmese de kundaklamaya çalışın.
akşam veya gündüz Bi anda gelen o ağlama krizlerini ben battaniyenin arasında sallayarak atlatıyordum. Bu çok kötü bir yöntem ama üzgünüm benim bebeğim böyle rahatlıyordu.
kolik bebek karnına dokundurmayabilir, kucağınızda dışarı doğru dönükken yan yatırın ve ritimle yürürken karnını ovmaya çalışın.
evet kolik bebeğimin ritimli şeylerden rahatladığını farkettim. Aynı ritimde yürüme, aynı ritimde sesler(huu huuu, hmmm hmm gibi) aynı ritimde hareketler.
her altını açtığımda, altını temizlemeyeceksem bile açıp bol bol masaj yapıp, ayaklarıyla bisiklet hareketi yaptırdım.
masaj yaptığım her günün sonunda bebeğimin makatını zeytinyağına batırdığım kulak çöpüyle uyardım. Benim bebeğim kakasını 6 günde bir yapabiliyordu.
kolik bebek sürekli acı çekip ağladığı, haliyle uyumadığı için gücünü de toplayamaz ve gazını çıkarmak için ıkınacak gücü kalmaz. Masaj yapmanın ve en iyi gaz çıkarmanın uykudan uyandığında olduğunu farkettim.
karnını ve ayaklarını sıcak tutmak çoğu zaman iyi geliyor.
kolik bebeğinizi rahatlaması için aşağı yukarı kaldırıp indirebilirsiniz.
-benim bebeğimin gaz çıkarabildiği tek hareket;sırt üstü iki elimin üstüne uzanmışken kafa sabit, poposunu aşağı yukarı 30 40 50 100 yapabildiğim kadar zıplatıp sonra durup karnını ovalayıp ayaklarını karnına doğru bastırmamdı. Tabi bu harekette bebeğin bel kısmına dikkat edin ve ağırlaştıkça yapmanın zorlaştığını söylemek isterim.
yüzüstü yatırmaya çalışın. Ne zaman derin uykuya daldığını bilirsiniz. Uzun süre yüzüstü kalmalı..
banyoda karnına bol masaj ve yine bacak egzersizi yaptırın.
kolik bebek sürekli ıkınma halinde olduğu için çok kusabilir, çok hıçkırık tutabilir, sürekli emmesi daha çok gaz yapıyor doktorlar 2 saat arayla öneriyor ama ben istediği zaman meme verdim.
son olarak canım yavrumun tek uyuyabildiği, benimde tek dinlenebildiğim anları oluşturan eskilerimizin çingene salıncağıydı. Şu iplerin iki tarafa bağlanıp arasına çarşaf gerildiği. Maalesef ki bu şekilde sallayarak ben dinlenme fırsatı buluyordum. Lakin salıncagın ıcını cok yukseltmeyın, bebek sıkışmak istiyor. 4 aya kadar bebeklerde alışkanlığın oluşsada bırakmasının çok zor olmadığını okumuştum. Ki bu çarşaf arasında sallamayı bıraktığımda zorlanmadı