biranne123 doğum yardımı diye bir şey var her doğum yapan kadına veriliyor sosyal hizmetler il müdürlüklerine başvuru yapıyorsunuz. Emzirme parası denilen süt parası eşi veya kendi sgk lı olanlara yatıyor onun için sgk ya başvuru yapıyorsunuz hastane başvuru yapmadıysa o para da sgklı olan kişinin hesabına yatıyor 232 tl