BrcCntkn ben söyle zararını gördüm. Yerde sürünuyordu odanın bir ucundan diğer ucuna. O aralarda yurutece bindirdim. Tabi çok sevdi. Doğal olarak sürünmeyi bıraktı. Yere koyduğumda ağlamaya başladı. Buna bağlı emekleme gecikti. Yürümeye istegini de kaybetti. Çünkü etrafta yaslanma yeri var sanıyordu dayanmak isteyip düşüyordu. Vücudunun bir uzvu sandı yuruteci sanki. Yuruteci çok kullanmadım ama gelişimini olumsuz etkilediğini görünce bıraktım. 8,5 aylik falan yuruteci bırakıp emeklemesi için uğraştım. 9 aylik hem emekledi hem yürüdü. Ama denge sorunu yaşadı bir süre. Onu da yine yurutece bağlıyorum. Parmak ucu yürümesini de ona bağlıyorum. 3,5 aylik kızım için yurutec düşünmüyorum asla. Yerlerde sürünsün emeklesin. İlk adım arabası alabilirim belki. Bir de büyük kızım için aktivite masasi almıştım. O da duruyor. O da çok faydalı olmustu yürümesine. Koltuktan tutunup kalkıp az ileriye bıraktığım masaya yürümeye çalışıyordu.