Anneler, kızım 27 aylık.. ve yaklaşık 12 aydır genelde gün içerisinde parmakları kilit şeklinde geziyor parmaklarını el ayak, kasıyor parmaklarını birbirine yapıştırıp tutuyor genelde işaret ve orta parmağını.. ama bunun dışında herşey normal. 2 otizmli çocuğu olan anne ve çocuklarını biliyorum, instagramdan takip ediyorum o çocuklarda oyle yapıyor parmaklarını.. ama bunun dışında herşey normal. İsmine bakar. Seslenince efendim der. İşaret parmağını kullanır ortak dikkat var kendi kendine kalmak istemez sürekli bizlerle oynamak ister ne bilim 4 lu 3 lu cümleleri var.. tuvalet eğitimi 20 aylıkken tamamdı. 10 aylıkken yürüdü.. herşeyin farkında hep iletişim halinde , taklit halinde … Sayı saymayı biliyo 10 a kadar. Renkler karışıyor bazen. Anne baba dede anneanne arkadaşlarının amcasının teyzesinin ismini bilir vs gelişimi normal gibi ama o parmaklarını kasmasi beni öldürecek…