Kızlar merhabalar,
Öncelikle şuradan başlamak istiyorum ki doğum yapmadan önce bebeğim nasıl isterse öyle uyusun kafasındaydım ister kucakta ister ayakta zaten iştende ayrılmıştım bir süre kendim büyütmek istiyorum diye evde tekim bakarım dedim bebeğim başlarda kolik değildi ama inanılmaz gazlı bir bebekti sütümde sanırım çok gaz yapıyordu geceleri saat başı uyanırdı bende çözümü ilk aylar elektrikli ana kucağında sonra ayağımda sallamakta bulmuştum… Ta ki bebeğim 4 aylık olup ayağımdan bırakır bırakmaz uyanmaya başlayana kadar. Önce 4.ay atağıdır dedim ama 5.aydada en uzun uykusu yarım saat olmaya başlamıştı o ara ayağımda sağlarken telefondan uyku eğitimi videoları izlemeye başladım bir sürü farklı videolar izleyip kendi bebeğime ve bizim hayatımıza en uygun olan her şeyden biraz olan bi sistem yaptım. Önce bebeğimin gün içinde uyumasını istediğim (uzmanların önerdiği) saatleri belirledim ve ilk gün 17.30dan sonra şekerleme dahil uyutmadım bebeğimi fiziksel değil ama zihinsel olarak yoracak aktiviteler yaptık zeka kartları albümden anne baba fotoğrafları göstermek camdan dışarıyı izlemek gibi. Daha sonra eşimlede bir gün öncesinden kararlaştırdığımız gibi 19.00da banyo yaptık ve 19.30a kadar biraz oynayıp evin tüm ışıklarını kapattık sadece odasında ki gece lambası açık kaldı. Bu şekilde kitap okudum biraz sonra saçlarını okşadım ve uyku arkadaşı ile birlikte yatağına bıraktım. İlk gün uyuması 1 saat 10 dakika sürdü aralarda uyuduğuda oldu ama 5 dk ıcınde uyanıp sallanmak istedi. Kesinlikle kucağıma almadım(çok fazla ağlama krizi yaşamaması sebebi ile). Sabah 8.20de uyandı ilk gündüz uykusuna 10:00da yatırmak istediğim için 9:30da yatağına gittik yaklaşık 40 dakika sürdü. Ve şoklar içindeydim bebeğim 1.5 saat uyumuştu. Bu kadar cabuk sonuc beklemıyordum. Ikıncı gunduz uykusuna 1de yatmak istedi zorlamadım yataga gittik yine 35-40 dk arası uyudu. Üçüncü ve şekerleme olan uykusuna 17.de uyuttum yaklaşık 40 dk uyudu. Böyle böyle devam ederken uykuya dalma süresi 10 dakikadan daha aza düştü. Kesinlikle en önemli şey sabır ve eşinizin desteğide çok önemli oluyor. Bizzat bir gün önceden eşim kendi ailesini ve benim ailemi arayarak uyku eğitimi vereceğimizi bi süre kimse gelmese daha iyi olur tarzında konuştu. Hepside olumlu karşıladı. Bu hafta ilk kez evden çıktık kayınvalideme gittik cok korkuyordum kayınvalıdemın odasına uyutmaya gıttım ve 8 dk sonra evdekı gıbı uyku arkadası ıle uyuyakalmıstı. Ilk baslarda karsı cıkan kayınvalıdem bıle cok sevındı oglumun boyle uyumasına cunku gercekten hepımız yıpranmıstık.
Uyku egıtımı bence sart degıl ama bebegınızın hayatını olumsuz etkıleyen bır uyku duzenı olustuysa gercekten artık sart oluyor. Bır ıkı gun zorlanıyorsunuz ama sonrası resmen dünyada cennet 😁😁🥳🤗