e_aslim Daha önceki yorumumu copy paste yapıcam canım. Seninki çok küçük ama biraz daha beklesen
Günde taş çatlasın toplamda 40 dakikayı geçmiyor izletmem. 7 aylık şu an. Baby Tv Charlie ile rakamlar, ingilizce alfabe, rakamlar partisi var, şarkılı. Resmen eşlik edip konuşuyor. Bende ezberledim hatta söylüyorum aralarda kızıma.
Ha tv tablet telefon zararlı olayından yola çıkarsak. Oğluma annem baktı şu an 9 yaşında. Evde tv açıktı. Oğlum izliyordu. Oyunda oynuyordu vs. Neyse. 2 yaşına geldiğinde teknoloji meraklısı oldu elinden telefon düşmüyordu. İnternet aile korumalıydı tabi. Bişey olmadı. Şu an robotik kodlama ve matematik birincisi. 4.sınıfta ise Genel sınavda Türkiye 1.si oldu. 3 yaşında tablet sayesinde ingilizce adına çok fazla kelime biliyordu. Şu an ingilizce sınavında öğretmen ondan kopya çekmesinler diye ayrı oturtuyor(Bunları övünmek için değil, örneklemdirme için söylüyorum) Öğretmenler de şikayetçi teknoloji içine doğmuş çocuklar halen mouse tutmayı klavye kullanmayı bilmiyorlar. Geliştirici oyunlarda aktif değiller. Bilenlerle ilerlerken bilmeyenlerle geri kalıyoruz diyorlar. Teknoloji içine doğurduğunuz çocukları, teknolojiden soyutlama hatasını neden yapıyorsunuz diye kızıyorlar. Ben de teknoloji çağında teknoloji içine çocuk doğurup, elimizden telefonu düşürmeyip, çocuklara katı yasaklar koyulmasına karşıyım. Her bireyin elinde telefon ve yapışık haldeyiz hepimiz. Bebekken alışıyorlar daha bunları bizde görmeye. Sadece kontrollü olmakta fayda var. Bi örnek vericem yasaklarla ilgili. Çocuklarına hazır paket gıda yedirmeyen, asla çikolata yüzü göstermeyen ailelerin çocuklarının çöpten çikolata kağıtlarını alıp yaladıkları görülmüş. Asla aslaa diyen anneler için yazıyorum. Kontrolsüz Tv tablet telefon izleten anneler kadar asla diyen annelerde doğru birşey yapmıyor. Otizmi tetikliyor diyorlar. Bana göre tamamen herşeyin fazlası kontrolsüzü zararlı. Tv de otizmde olmayan şeyi değil, zeminde olanı tetikliyor zaten uzmanlarda makalelerde bundan bahsediyor. Yani tv hiç izlemeyen üstün zekalı olmuyor. İzleyen de gerizekalı olmuyor. Herşeyin kararı👍