Çoğunun bakıcısı var, bebekle birden fazla kişi ilgileniyor, çoğu gece uykusunu bölmüyor bakıcı bakıyor, yemeklerini temizliklerini yaptıkları İçin bebekle ilgilenmede onlara zor gelmiyor. Ha bir de bebeklerini bırakıp rahatlıkla eşiyle tatillere de gidebiliyorlar. Mutlu anne mutlu bebek.
Benim de 3 çocuğum var. Hepsine tek baktım. Geceden işlerimi yaparım sabah sadece kahvaltı hazırlarım. Kızım uyuduğunda mutfağı toplarken de akşam yemeğini hazırlarım. Kızımla sürekli konuşurum, 15 buçuk aylık oldu, abiler 8 de gidip akşam 5 de geliyor. Hava güzel ise mutlaka parka çıkıyoruz. Çimlerde oynuyoruz, kedi köpekle de konuşuyoruz, yemeği mama sandalyesinde kendi yemeye çalışıyor, asla müdahale etmiyorum her yer batıyor. Günlük banyo yaparız ve banyoda da su ile oynarız. Kitaplarımız var abilerden kalan, göz yeri boş kitap okurken maske gibi yapıyorum, ya da içinden maket gibi ev oyun parkı çıkıyor, kızım 10 aylık yürüdü, Şuan anne ver, baba gel, Mert al, gibi
iki kelimeli cümle kuruyor. Hepimizi çok dikkatli dinliyor. Tv hiç izlemedi, evde kovalamaca, saklambaç, boyalar, aktivite tahtası, sürekli bir meşguliyetimiz var. Bu ara İngilizce sayı saymaya başladım o da tekrar etmeye çalışıyor. Bence özgür olmaları ve gerçekten ilgi ile herşeyi öğretebiliriz. Her çocuk farklıdır. Alır ama üstüne çok düştüğünüz İçin konuşmayabilir, bir anda konuşur ya da siz görmeden konuşur. Yani bebekten ziyade bir birey olarak görürsek, her yaptığımızı neden yaptık, nereye gidiyoruz, niçin yapıyoruz diye anlatırsak, daha kolay öğreniyorlar.