Merhaba guzel anneler. ♥️
1 bucuk yasinda kizim var, pcosluyum. Kizim 6 aylik oldugundan beri bebek istiyorduk olmuyordu. 11 ayin sonunda doktora gittik, adetin 3.gunu gel hormon testi bakalim dedi. 14 kasim adet tarihimdi, olmayinca ertesi gun test yaptim pozitif gordum. Sonraki gun tahlil verdim ve hcg takibi su sekilde oldu;
17 kasim 52
19 kasim 57 bu deger sonucu doktora gittim saglikli gorunmedigini takip edicegimjzi soyledi
20 kasim 74
23 kasim 113
bu deger sonucu doktora sagliksiz oldugu netlesti dis gebelik olmadigindan emin olmak icin kurtaj yapmamiz lazim dedi. O gun kurtaj oldum.
24 kasim hcg 126 cikti yani kurtaj sonrasi artis devam etti. O yuzden dis gebelik oldugu kesinlesti. Takvime gore 5+2 oldugu icin hucresel boyutta ve kese gorunmez direkt metatreksat igneyle tedavi uygulayal dedi.
igneyi temin etmek gercekten cok zordu, ozellerde bulunmadigi icin sehir hastanesi ya da arastirma hastanesine gidip yaptir dedi. Eczanelerde bulamadik sehir hastanesine gittik, bastan tekrar testler ultrason vs yapildiktan sonra bu degerle igne yapamayiz bekleyip kese gorucez dediler gonderdiler. Ayni gun eczaneleri tek tek arayip koca sehirde bi eczane rica minnet igneyi depodan getirtti. Resmen el altindan getirdiler yoksa perisan olucaktim. 24 kasimda tek doz igne yapildi. 15 gun kadar dikkat etmemi soyledi bagisiklik dusebilir vs. 27 kasimda hcg 90 a dusmustu igne ise yaradi tekrar uc gun sonra gel dedi doktor. 29 kasimda aksam uzeri adet sancisi gibi sancim basladi. Cok kotu bir gece gecirdim kanama sanci terleme adet gibiydi ama daha agrili. Sabah doktorla iletisime gectim muayene edelim dedi. Ultrasonla bakarken gozumden yaslar akti agridan, tuplerde sorun yok karin ici sivi gorunuyo bi serum verelim dedi. Hcg 30 a dusmus 2 saat kadar hastanede yattim serumdan sonra agrim kesildi, eve dondugumde avuc ici buyuklugunde parca dusurmustum. Kese miydi bilemiyorum tek parca halinde bariz damarlari vardi. Normalde guclu bi insanim ve o ana kadar iyiydim ama onu gorunce biraz kotu oldum 🥲 muhtemelen agrimin sebebi oydu. Hcg de dusunce doktor gecmis olsun atlattik dedi. Bu surecte tek endisem gurbetci oldugumuz icin kucuk kizim perisan olucak diyeydi. Neyse ki atlattik, nitekim kizim da bu surecte hastanelerde bizle birlikte oldugu icin hastalandi. Gecti gitti cok sukur simdi kendimi iyi hissediyorum her sey yolundaz. 4-5 gun suren normal adet gibi kanama oldu ve bitti. Tekrar hcg icin gitmedim muhtemelen sifirlanmistir, ama bi kac gune gidicem. Doktora soracagim cok soru var tabi ama once yasayanlardan bi duymak istedim. Tekrar ne zaman hamilelik dusunebilirim? Ilacin etkisini atabilmek icin daha once de devamli yaptirdigim hacamat yaptiricam 21 aralik altin gunde.
Benim tek avantajim erken farkedilmesi ve hcg cok yukselmeden kese buyumeden mudahale edilmis olmasi. Her halukarda 1 ay bekliycem, ama sonrasi icin emin degilim. Fikirleriniz onerileriniz nedir? Biraz uzun anlattim kusura bakmayin.