Kızım 34 aylık. Ama son bir aydır o kadar değişti ki. Baş edemiyorum kendi duygularımla ve onun inadıyla. Bana bir yol gösterin kayboldum ne yapacağımı bilemiyorum artık.
sabah gözünü bir açıyor. Ne dersem ıı ıı (hayır) anlamında.
Tuvalete gidelim elini yüzünü yıkayalım. Cevap: ııı ıı
üstünü değiştirelim. Cevap: ııı ıı
saçlarını toplayalım. Cevap: ıı ıı
yüzünü yıkarken saçı ıslansa neden ıslattın diye etinden et kopmuşcasına bağırmalar ağlamalar.
çişini saatlerce yapmıyor. Mesela bugün sabah zar zor yaptı 9.30 gibi taaa öğlen 4e kadar yapmadı bir daha. Su içirmek işkence. Su iç ııı ııı. Bu arada mesela su iç yazıyorum ama böyle söylemiyorum. Masaya dolu bardak koyuyorum su koydum içer misin lütfen ya da içsin diye masaya su koydum kimse içmeden ben içeyim diyorum bu bazen tutuyor ama genelde cevap ıı ııı.
Kendi istediği kıyafet olmazsa asla giymek istemiyor. Bağırmaya ağlamaya bazen bana vurmaya başlıyor. Seçenek de sunuyorum hangisini istiyorsun. Bu sefer
ikisini de seçmiyor en olmadık şey ne varsa onu seçiyor.
yemek yerken neden kaşığı tabağın içine koymuşum. Neden yemeğin suyunu koymuşum. Neden yumurtasını bölmüşüm. Bana ye diye verdiği şeyi neden yemişim. Salona ya da diğer odalara neden onun önünden gitmişim. Kapıyı neden ben kapatmışım.
bu liste inanın bana uzayıp gidiyor ama asla kısalmıyor. 2 yaş sendromunu atlatmıştık çok sakinleşmişti ama son 1 aydır evimizde sürekli bir ağlama- bağırma sesi var. Sebepleri de yazdıklarım. Tuvaletten sesimizi duyanlar banyoya kilitliyorum zanneder ama sadece çişini yaptığı için ağlıyor.
Nasıl davranacağımı şaşırdım. Güzellikle söylüyorum olmuyor. Kızıyorum olmuyor. Anlatıyorum olmuyor. Bu arada tekim yanımda annem ya da kayınvalide vs yok tek başımayım. Sinirlendiğimde nefes almak için 5 dk bile yalnız kalamıyorum. O böylw bağrırıp ağladıkça her şeye ben de strese giriyorum. Normalde hep ben uyuturum el ele tutuşur ya da saçlarını sevdirir öyle uyur. Bu hafta hep babasıyla uyumak istedi. Asla bana sarılma, öpme yok. Bana cephe mi alıyor anlamıyorum ya da sürekli ben “çiş yapalım, yemek yiyelim, su iç vs” dediğim için mi uzaklaştı acaba?
sizlerin nasıl 3 yaş durumları, nasıl yönetiyorsunuz krizleri?
çok uzun olmuş okuyanlara cevap yazanlara tek tek teşekkür ederim 🌺