ML_11 Evet hepsini yaptirdik ikisidd cok tehlikeli hastaliklar. Rotavirus zehirli ishal asisi oluyor asi olup hastaliga yakalanabilir yinr ama ayakta atlatiyor bebis benim cok yakin arkadasimin abisinin kizi 10 yil once rotaya yakalanmis yengesinin bana bizzat dedigi sey 6-7 gun hastanede yattik elifi ölcek diye bekledik biz basinda bilmiyoduk boyle biseyin asisi oldugunu ozamanlar oyuzden yaptirmamistik ama zeynebe hemen yaptirdik akillandigimiz icin demisti yenge bana. Rotavirusun 2 markasi var biri rotarix biride rotateq. Rotarix 2 dozlu bize ondan yapti doktorumuz digeri 3 dozlu biz gecen sene yaptirmistik 280 tl di tek doz ucreti kizim 15 aylik.
Menenjiinde kesinlikle yaptirilmasi lazim rota gibi cok yaygin bir hastalik degil lâkin hem ölümcül hemde öldurmese bile kesin kalitsal bir hastalik birakan bir lanet hastalikmis bu yani muhakkak yaptirilmasi lazim. Onunda iki cesidi var biri a serisi biri b tipi. A olanin birkac adi var nimenrix,menveo birde bi isim daha vardi ama hatirlamiyorum bize doktorumuz nimenrix yapmisti 3 doz, tek doz fiyati 360 tl falandi biz yaptirirken. Bexero da en son gecen hafta oldu son dozu kizim 533 tl verdik ilk 2 doza 449.5 tl vermistik zam gelmis 6-7 ayda. Birde rotanin 2 veye 3 aylikken ilk dozu olmasi lazim ikinci dozuda 2 aylik olduysa 4 aylikken olcak agizdan damla seklinde. 3 aylikken ilk dozu olduysa ikinci doz 5 aylikken olcak. Menenjitin belli bir zamani yok biz bile istesek olabiliriz o asiyi ama ne kadar erken baslanirsa okadar iyi burada 2-3 ay once bir bayanin oglu 6.5 aylikmis menenjite yakalanmis malesef cok uzuldum. Bebegin buyuklugune gore bu asinin dozu farklilik gosteriyor erken baslarsaniz 3 dozlu olur yasindan sonra baslarsaniz tek doz olur o size kalmis bana gore ne kadar erken o kadar iyi. Kusura bakmayin baya roman yazdim ama detaylica yazip anlatmak istedim canim