Guneyinannesi1 yenidoğan her dokunusa emme refleksi yapar canım. Yokken de aranır hep, elini de emer . Emerken gırtlağına bak eğer yutma hareketi var ise doyar o. Gaz sancısı giriyordum belki. Benim bebeğim mesela önce emer doyardi, daha sonra da yutmadan emzik şeklinde çekmeden emerdi. Sütüm akardı dışarı ama yutmazdi. Memeden ayırma orda uyumak istiyor dur. 5 gün kontrolü olacak ya bı gün mama verme, tıs ve kaka say . Kontrol e gidince doktor a sayıyı söyle. Doktor söyler mama da ver verme diye.
Canım bir de yenidoğan o kadar çabuk acikip tekrar emer ki. Sen bı verme mama hep emzir ,kucakta tut ve gazino da çıkart . Emzirdikce artar sütün de. Booolca dereotu ye gaz vs yapma gibi zararı yok. Alabilirsen badem de al. 3lt su ic. (Maydanoz sütü azaltiyormus) bir de irmik hurma rezene bulgur (kimyon da dök ama gaz yapar çok az ye )