senemmgncr doğum parası aile ve sosyal hizmetler bakanlığına tarafından ilk.cocuk için 300 ikinci çocuk için 400 üç ve daha fazlası için 600 tl yatıyor. Anne yada babanın basvuru yapması yeterli. Geçici kimlik doğum belgesi ile yapılabiliyor ptt den alıyorsunuz. Sadece yatması biraz uzun sürüyor. Sut parası da çalışan anneler de anneye çalışmayanlar da sgk li çalışan babaya yatıyor. Doğum yaptığınız hastane zaten otomatik olarak sisteme işliyor. Yine aynı şekilde ptt den çekebiliyorsunuz.