Deryasami150819 sosyal hizmetler il müdürlüğü doğum yardımı biriminde şarja yapıyorum şimdi şöyle açıklayayım ben size. Doğum parası (ilk çocuk için 300tl) TC vatandaşı olan her annenin TC sine pttye yatar.
süt parası dediğimiz olay farklı. 4/B ve 657 kadrolu kamu çalışanı/memurlarda herhangi bir ücret yatmaz. Özel sektör çalışanlarında ise işten ayrılmasından doğum sonrası işe başlamaya kadar olan süre için toplu bir ödeme yatar. Bunda da mantık şudur memurlar bu doğum iznine ayrıldığı çalışmadığı zamanda da maaşlarını alırlar, özel sektör almaz o yüzden işe dönünce toplu olarak alır. Sizin dediğiniz kadroyu anlayamadığım için böyle açıkladım. Yardımcı olmuşumdur umarım 🙏