Rumeysa1609 değil şimdi bu olayın şöyle bir açıklaması var kimseyi yönlendirmek değil amacım onu belirteyim.
Aslında bu 6 ay kuralının amacı şu az gelişmiş ülkeler ve ortodoğu ülkelerinde 6 ay dayatılıyor çünkü bebekler ek gıdada kaliteli besine ulaşma şansı düşük o yüzden de hiç alamamaktansa anne sütünden alınsın mantığıyla 6 ay mutlaka anne sütü deniyor.
Ama pek çok Avrupa ülkesi ek gıdaya 4 aylıkken başlatıyor tabi bazı belirtiler gerekiyor bebeğin oturması başını dik tutması dil hareketi yemeklere yükselmesi gibi bunları yapan bebeklerde de ek gıda başlanıyor zaten her besin 3 gün kuralıyla gidiyor ve tadımlar ın bitmesi 1 1.5 ayı buluyor. Ek gıda süreci erken başlandığında yemek seçme ve red gibi durumlara daha az rastlandığına dair yapılan çalışmalarda varmış