Egem06
Uyurgezerlik hakkında pek bir bilgim yok ama bu tarz şeyler genellikle psikolojik kökenli oluyor ve evet stres, sıkıntı bunları tetikleyebiliyor.
Anlattığınıza göre kızınıza kardeşi konusunda çok yükleniyorsunuz gibi geldi,kardeşine onu yapma bunu yapma dediğinde siz sürekli müdahale edip böyle davranmasını söylediğinizde siz de onu kısıtlamış olmuyor musunuz? Siz sürekli onu uyardıkça o bunu beni sevmiyorlar kardeşimi daha çok seviyorlar olarak algılamış olabilir. Bir de siz söyledikçe inatlaşıyor, daha çok yapıyor gibi de geldi bana.
Kardeş kıskançlığının en önemli sebeplerinden birisi büyük olana küçükle ilgili sorumluluklar verilmesi, küçük olana anlayışlı davranılması gerektiğinin vurgulanması, sen ablasın/abisln büyüdün o daha küçük gibi söylemlerde bulunulması ve buna benzer birçok şey.. Bırakın kardeşi odasına girmesini istemiyorsa girmesin, girmek istediği anda küçüğün dikkatini başka yöne çekin emin olun bu daha kolay olacaktır. Kızınızın kendine ait alanı kendine kalsın bir süre, kardeşine zarar vermediği sürece küçüğü idare ettirmeye zorlamayın,ailece hepiniz birlikte oyun kurun, yemek masası haricinde ortak birşeyler paylaşın. Bir çocuğunuzun hırçın olmaması için uğraşırken diğer çocuğunuzu farkında olmadan ihmal etmeyin 💜💜
Sizi üzmek istemem ama kullanıcı adınız bile sadece oğlunuza odaklandığınızı gösteriyor, yanlışsam şimdiden özür dilerim 🙏
Tabii benim söylediğim şeyler varsayım uyurgezerlik mevzusunun bunlarla hiçbir ilgisi de olmayabilir 💜