Ek Gıdaya erken başlamışsınız.. ben anlamıyorum,, bu uygulamada bile bebeğin 180 günü dolduktan sonra ek gıdaya başlayın diyor.. bir doktor nasıl erken başlatır? bebeklerimiz aynı benim kızımda 6 ay 16 günlük.. ben yaklaşık 1 aydır başladım.. daha önce anne sütü ve formül mama alıyordu.. mamayı içmemek için çok direnince bende mama vermeyi bırakıp ek gıdaya başlamak zorunda kaldım yoksa inanın o 15 günü de beklerdim.. şimdi anne sütü ve ek gıda şeklinde gidiyoruz.. çok sütüm yok bu yüzden günde 3-4 öğün ek gıda hazırlıyorum ama hiçbir öğün 1 çay bardağını geçmiyor ve asla bitirsin diye ısrar etmiyorum.. kendisi istediği kadar yiyiyor,, bazen 1 yemek kaşığı bazen hepsini.. beğenmediği bi şeyi zorla vermiyorum ve mutlaka lezzetli yapmaya çalışıyorum.. sağlıklı olduğu kadar lezzeti de önemli, güzel olmayınca yemiyorlar :) mecburen çok az miktarda tuz kullanıyorum tuzsuz hiçbir sebzeyi yemedi çünkü.. şeker hiç vermedim, meyve ve pekmez kullandım.. dışarı ortamına gittiğimde malum her zaman hazırladıklarımızı götüremiyoruz diye kaşık maması ve pirinç unu aldım. iyi ki almışım onlar sayesinde kaşık sevdi bebeğim ek gıdaya alıştı.. onların tadını beğendi ve kaşıkla yemeye başladı.. şu an kurtarıcı olarak mecburi zamanlarda onları kullanıyorum onun dışında her şeyini kendim yapıyorum.. malum 3 çocuk olunca bazen bebeğe bi şey hazırlamaya zaman kalmıyor misafir vs gelmesi bizim gitmemiz gibi durumlarda,, pratik oluyorlar.. ve birde daha öncede mama kullandığı için bebeğim, kaşık mamalarına öcü gözüyle bakmıyorum formül mamanın kaşıkla verilen şekli diye düşünüyorum..