Bebeğim doğduktan 5 gün sonra doktor kontrolümüz vardı. Sarılığımız olması sebebiyle doktorumuz probiotic drop kullanmamızı önerdi aslında ishal ilacıymış ama sarılığı da atmayı destekliyormuş. Kullanmaya başladık bebeğim 3 hafta sonunda gaz sancısı çekmeye başlatıldı 3 gün kakasını yapamayıp 4. Gün yaptı. Tedirgin olduğum için doktora getirdim bize dophalac şurup zinco gaz damlası verdi ve poposuna serçe parmağını soktuktan sonra anestol ve madecosol krem verdi parmakla içeri süreceksin dedi sebebini söylemedi bende çatlak olduğunu düşündüm. Bebek kulak çubuğunun ucuyla sürdüm başta kıyamadım parmakla yapmaya çünkü doğru olmadığını düşündüm bebeğimin canını yakamazdım ve ona o şoku yaşatamazdım. Gayet güzel kakasını yaparken kakasını yapabilir ama içerideki çatlağı iyileşmez denmesi sonucu arkadaşımın parmakla sürmesine müsaade etmek zorunda kaldım çünkü tecrübesizlik.. Canı çok fazla yandığı için en aza indirmek adına kulak çubuğuyla yapmaya karar verdim ve 10 gün kadar bu şekilde devam ettim. Tabiki bu süre zarfında bebeğim müdehalesiz kakasını yapmamaya başlamıştı. Kasık fıtığı var bikaç gün bıraktığım zaman bağırsağın aşırı dolması sonucu fıtık çok fazla dışarı çıkıyordu ve artık mecbur yaptırıyorum kakasını. Tabi bu süre zarfında gaz damlası vs. birsürü ilaç kullandığım için probiotic vermeye ara vermiştim. Çocuk cerrahinin çatlak yok demesi sonucu gaz damlası dahil bütün ilaçları vermeyi kestim ve farkettim ki bebeğim gaz damlası olmadan gazını daha rahat çıkarıyor.. Anne sütü sarılığı olduğu için probiotic te doktor sarılık için verdiği için diğer ilaçları vermeyi kestikten sonra onu kullanmaya devam ettim ve farkettim ki bebeğim kakasını kendi çabasıyla çok rahat yapabiliyor. Araştırma sonucu da probiotic bağırsak düzenleyiciymiş öğrenmiş oldum. Şimdi okadar üzülüyorum ki bebeğimi parmakla kulak çubuğuyla hırpaladığıma.. Benim gibi tecrübesizliğe yenik düşen anneler siz yapmayın probiotic deneyin eminim faydasını göreceksiniz. Doktorların 3 ay kakasını yapamaz demesi çatlak veya darlık var demesi doğru değil artık inanmıyorum. Bebeğim 45 günlük ve kakasını yapabiliyor.. Okumuş cahiller resmen yanlış yatırıyorlar insanlara.. Çok uzun oldu kusura bakmayın, hakkınızı helal edin.