Minikcivciv27 Güzel anneler meraba kızım 6 ay 1 haftalık . 5.5 ayı geçerken başladık ek gıdaya.sebze verdim 3 tane 3 gün kuralıyla şimdi 3 te meyve tattırdım . Doktorumuz tek öğün ver dedi ilk ay çok fazla ek gıda alırsa kilo alımı yavaşlar önceliğimiz anne sütü dedi.şimdi sebzeleri karıştırıp sonra meyveleri karıştırıp vericem yoğurt vericem sonrası irmik falan ekleyip pekmez ekleyip vericem siz kaç öğün veriyorsunuz neler veriyorsunuz.bu uygulamanın tarif bölümünde baya tarif var ordanda baktım
Matmazellll Minikcivciv27 Oğlum 6 ay 2 günlük sadece şimdilik günde bir kez yoğurt veriyorm gece yatmadan önce içine biraz da kimyon atıyorum gaz sorunumuz olduğundan.
Nurikooo Valla biz de 5.5 aylık olcaz ama daha doktor bişi demedi, Bi de besin alerjisi var, tırsıyorum biraz o yüzden nasıl olcak🤷🏼♀️🌼
Minikcivciv27 Nurikooo canım hiç tırsma bizimkiler acele ediyordu 5 aylıkken başla diyorlardı doktorumuzun biri 5.5 6 arası başlayabilirsiniz dedi diğeride 6 da başla dedi .baktım 5.5 ayı geçmişti 170 günlük falandı.patatesle başladım ben elek aldım bi tane tencereye tatlı su koydum üzerine eleği koydum yada aparatı satılıyo ama ben gerek duymadım.buharda haşladım .çatalla ezdim birazda kabız olmasın dşye hakiki zeytinyağ ekledim.kabak ve havuç verdim sonra 3 gün kuralı ile 3 er gün.sonra meyveye geçtim cam rende aldım 3 gün elma 3 gün armut 3 gündürde avokado veriyorum yoğurt vericem mesela kabak patates karıştırıp vericem
Baby01 Tek öğün yeterli şuan ek gıdada aceleci olmayın sonra ters tepiyor.7. ayda 2 ye çıkarın.9 a kadar az az devam edin
Minikcivciv27 Baby01 evet çok haklısınız maksat alışması zaten siz neler veriyorsunuz kaç aylık bebeğiniz
Tazeanneee0 Biz de başlayalı bir ay oldu 3 gün kuralı ile sırayla brokoli karnıbahar Havuç patates yoğurt verdim tek öğün az az. Sonra meyve ekledim öğlen patates akşam üstü elma mesela sonra biraz ilerleyince öğlen biraz verdin akşam da çorba verdim ikindi meyve verdim 2 öğüne geçtim.
Syhbyz Tazeanneee0 bende böye yapmayı düşünüyorum sebzeleri tattırmak bitti sımdı sabah sebzelerden püre corba falan vermek öğleden sonrada meyveleri tattırmaya baslayacagım ama tarifler arıyorum sımdı heryerde hersey yok
Mazra Minikcivciv27 o dönemler sadece tadimlar olduğu için tek ogundu. 7 aylıkken kahvaltıya başladım şimdi 9 aylık 3 Ogün. Ara öğünler hafif genelde
bhrcpt Minikcivciv27 Bende tek öğün vermiştim 7. Aya kadar sadece tadımlarla geçmişti. Bol bol emzirmeye devam ettim. 7. Ayda 2 öğüne geçmiştim ama yinede çok yüklenmemiştim. Çünkü bağırsakları yeni yeni alışıyor kabızlık sorunu oluyor.
Minikcivciv27 bhrcpt evet canım şimdi bende öyle yapıyorum zeytinyağ koyuyorum kabız olmasın diye zaten
Nurikooo Minikcivciv27 aynen ben de öyle başlayayım diyorum ama inşallah problem olmadan başlarız 🙏🏻🙏🏻💕daha vakit var bakalım o halde biraz daha bekleyelim 🌼
YesimKnc Minikcivciv27 6 aylık içindeyse bebeğiniz tek öğün olarak vericeksiniz. Genel ana öğün anne sütü olucak. Şuanlık tadım olarak devam edin. Fazla vermeyin yüklenmeyin bağırsakları daha tam hazmedemez. Yeni yeni alışıyolar o yüzden yavaş yavaş ilerlemeniz gerekli. Diyelim ki 3 gün kuralı ile bal kabağı patatesi havuçu kabağı yoğurdu tek tek verdiniz. Sonrasında yoğurtlu patates verin. Havuçlu yoğurt verin. Yani birleştirin tek tek verdikten sonra. Meyveleri de öyle tek tek ezerek yada cam rende de yaparak verin. Ben elmayı haşlıyodum biraz sonra ezip veriyodum armutta da öyle yapıyodum. Bu arada yoğurdu siz kendiniz yapın ev yoğurdu olması çok daha sağlıklı. Ayrıca bebekler için sızma soğuk sıkım zeytinyağı var e bebekte ondan da alın üzerlerine dökün. Tadımlarınız bitti 7.ay içindesiniz artık o zaman da kahvaltıya başlıcaksınız. Avakado alın ezin çatalla üstüne zeytinyağı döküp evde kendiniz labne peyniri yapın çok az da zeytin ezmesi yanına. Her birini sırayla vericeksiniz. Ara öğün olarak hafif muallebiler yada bal kabağı havuç karışımı üzerine pekmez verebilirsiniz. Haşlama aparatları oluyo tencere içine onlar çok kullanışlı bir de size kitap önereceğim. Bu çocuk aç kitabını muhakkak edinin. Çok ayrıntılı ve bebek gelişimine uygun sağlıklı tarifler var doktor yazıları var diyetisyen yazıları var okuyun ve tarifler inanılmaz güzeller . 🌿
Minikcivciv27 YesimKnc çok teşekkür ederim canım benim vakit ayırıp yazdığın için .tadımlar bitti şimdi karıştırıp vericem dediğin gibi .sebzeleri haşlıyorum buharda.meyvelerinde can rendeden geçirip sızma zeytinyağı döküyorum üzerinde.kitabıda bi çok yerde gördüm alayım .
YesimKnc Minikcivciv27 meyvelerin üzerine zeytinyağı dökme canım benim gerek yok. Onun yerine meyvelerin tek tadımlığı bittikten sonra yoğurtla karıştır ver. Yada az biraz keçiboynuzu özü soğuk sıkım ondan al dök bak nasıl yicek. Keçiboynuzu özü soğuk sıkım daha çok faydalı. Pekmez olarak sakın bizim kullandıklarımızdan verme şekerli oluyolar zararlı. Bal kabağını haşla buharda çatalla ez az zeytinyağı dök soğuk sıkım olsun. Yedir çok faydalı. Kitabı muhakkak al alamazsan sana yardımcı olurum istersen özelden yaz bana ben sana gönderirim fotoğraf olarak boşuna para vermezsin 🤍