Hayırlı olsun. Kegel egzersizi yapıyordum ben doğumdan önce. Doktorum doğumdan sonra da dikişler iyileşirken yapabildiğin kadar yap dedi. Sıkıp bırakıyorsun kasları güçlenmesi için. Tuvalette zorlanmamak için ekmek, hamur işi ve kabızlık yapan yiyecekleri kısabilirsiniz. Bende çatlak olmuştu fito krem kullandım. Sabahları zeytinyağ içerdim bir de kimyon kaynatıp içerdim aç karnına. Oğluma da yapıyorum arada, varsa içine günkurusu kayısı vs. atarım. Tuvalet eğitiminde de kabızlığı bu şekilde önledik.