2papatya Yanlış yaptığınız bir nokta yok öncelikle. Blw olayını biraz da bebek kendi belirliyor. Eliyle yemek isteyen bebek kaşıkla verdiğinizde almayabiliyor yani sizin durumun tam tersi de olabilir. Bence biraz bebeklerinize zaman verin,alisacaklardir. Öneri olarak; Diyelim ki o gün patatesli bir yemek yaptınız. Bir yandan kaşıkla siz besleyin bir yandan da haşlanmış patatesleri önlerine koyun bu şekilde keşfetmelerine,oyun oynamalarına izin verin(evet haklısınız ortalık batacak ama maalesef bunu tolere etmeliyiz 😊) siz de önlerine koyduğunuz yemeği abartılı hareketlerle ile yiyin, onların da yemesini teşvik edin. Böyle böyle önce oynarlar sonra ağızlarına götürürler yavaş yavas sanıyorum. Önce elleriyle bı yesinler kaşık çatal sonraki aşama. Ben 8 aylıktan beridir böyle yaptım. Eliyle yemeği seviyor şimdi. Kasık çatal kullanımında çok başarılı değil ama hala deniyor. Benimki de 18 aylık😊 inşallah sizde de bu yöntem başarılı olur 😊