agustosbocegim
Yapılan sözleşmenin geçerliliğine göre değişiyor o durum. Örneğin 2 yıllık sözleşme yapıldıysa süresi dolduğunda yeni sözleşme yapılması gerekiyor. Ama sözleşme süresi dolduktan sonra uzun süre sözleşme yapılmamışsa kiracının pek hakkı yok diye biliyorum. Resmi bir evrak olmadığı için ev sahibi çık dediğinde benim şu kadar daha oturma sürem var diyebileceği bir durum kalmıyor diye biliyorum. Ev sahibi insaflıysa belli bir süre verirse verir.
Mesela biz 8 yıldır aynı evde kiracıyız, girdiğimiz ilk yıl 2 yıllık sözleşme yaptık ve 6 yıldır da sözleşmesiz otuyoruz, şükürler olsun ev sahibi ile bir sorun yaşamıyoruz ama yaşarsak yasal hakkımız olduğunu gösteren yazılı bir evrak yok maalesef 🤪