Mavisim 3 aylık ikizlerim var fakat hareketleri geriden gibi göz takipleri var başlarını tutabiliyorlar ses çıkarmaları çok az sadece sabahları sadece göz göze gelince gülüyorlar dönme yok hatta hareket nile yok ayaklarını bisiklet sürer gibi yapoyorlar eli ağza götürme sadece kızımda var oğlumda yok tecrübeliler bi bakabilirmi aynı zamanda az besleniyorkar 3 aylık oğlum 5200 kızım 4600 çıktı hadi bakalım aydınlatın beni guzular🥰✨
ikizannesi2 Mavisim ikizlerm 21 aylık oldu, 32 haftalık doğmuşlardı, anlattıklarınız bana normal geldi 🤷🏻♀️
kirmizibasliklikiz_ Mavisim normal bence anlattiklariniz benim cocuklarim 5.5 aydan sonra dönmeye basladilar 😁 kilolarinda guzel bence 😁
ikizannesii01 Mavisim bebekten bebeğe değişir cnm ama normal gibi erken doğduklarını düşünürsek. Benimkiler 37+1 de geldiler. Oğlumun biri 3.5 aylık dönüyordu diğeri 6. Ayda döndü kiloları da gayet iyi 🥰
ikizlerinannesi2985 Mavisim öncelikle düzeltilmiş 3 aylıktır diye tahmin ediyorum. Çünkü motor gelişmeleri düzeltilmişe göre takip ediliyor. Dönmeleri için çook erken. Bilinçli gülmelerin de henüz olmaması normal. Bana çok anormal gelmedi açıkçası. Benim ikizlerim de kronolojik 13, düzeltilmiş 11 aylıklar
kirmizibasliklikiz_ Mavisim ayda nerdeyse 700 800 gr almislar bence iyi doktor da problem gormuyorsa sıkıntı yok 😁
ikizannesi2 Mavisim aşırı hareketliler kendi kendilerine oynuyorlar ama hep bi tehlikeli durumla karşı karşıyayız kanepeye çıkıp düşme, çekmeceleri boşaltıp el sıkıştırma, sandalyeye çıkıp düşme, oyuncaklarla birbirlerine vurma gibi tehlikeler hep yanıbaşımızda
Esra17 Mavisim bnmde ikizlerim var biri hep geriden geliyor normal bence bu anlattıklarınız donmelei için erken kg da iyi bnce
Deletedmom789 Mavisim ikiz oldukları için erken doğduklarını varsayıyordum ve 35 haftalık doğduklarını yazmışsınız. 40 haftalıkken doğmuş bir bebeğin yapması gereken hareketleri öncelikle beklememelisiniz bebeğinizden. Düzeltilmiş olarak kaç aylıksa onu hesaplayın ve çıkan aya göre bakın motor gelişimleri nasıl. Düzeltilmiş doğum tarihi nasıl hesaplanır hemen onu da yazayım. Bebeğin 40.haftada doğması beklenir normal şartlarda. Gelişimini 40.haftada tamamlar. Erken doğma durumunda sizden yola çıkarak örnek olarak 35.hafta diyorum. Arada 5 hafta var değil mi? Aslında doğduğu tarihten 5 hafta sonra gelişimini tamamlayacak bebeğiniz. Biz fark etmesek de anne karnındaki geçirmesi gereken o 5 haftayı dışarıda geçirerek gelişimini dışarıda tamamlar. Bebeğinizin doğumundan 5 hafta sonrasını takvimde bulun. İşte o sizin düzeltilmiş doğum gününüz. Gelişimini takip ederken o tarihe göre kaç aylık olduğunu hesaplayıp ona göre bakmalısınız. Mesela benim ikizlerim 23 temmuzda 32+1′de doğdular. 8 hafta erken yani. Düzeltilmiş doğum tarihleri ise 17 eylül