BAE Kızım 20 aylık sadece baba dede yok kakl top diyebiliyor sürekli ıh ıh el hareketleriyle anlatmaya çalışıyor ben çoğu zaman seni anlamıyorum söylemelisin diyorum nasılsa anlıyolar diye konuşmamazşık yapmasın diye. Sizce normal mi konuşmaması götürmelimiyim doktora bu arada üst dudak bagı var ama doktorumuz etkilicek bişi değil gergin değil dedi ama kafamı bulandırıyor acaba etkilermi diye napmalıyım konuşması için anneler ?
Gunesay BAE bebeğimde 14 aylık sürekli eliyle gösterip istiyor. Tamamen huy olarak kaldı ve konuşmasını etkileyecek diye korkuyorum. Ben de burda bekleyeyim. Belki bilen birileri vardır.
Wolverine BAE 24 ay sonra konuşması ikili cumle kurması beklenir. Şuan kelimeleri cogaltmasi lazım. Siz teşvik edin, puzzle, eşleştirme oyunları, figürlü kartlar, hayvan taklitleri vs yapin.
minderbob BAE oğlum 13 aylık anne baba dede mama bu miyav havhav seslerini net çıkarıyor 40’ı çıktığından beri konuşuyorum kelimeleri tekrarlıyorum ilk anne demesini istedim hep takrar ettim anne dedi. Tv’yi açıyorum ama müzik dinliyoruz şarkıları öğreniyor sonra ben yemek yedirirken altını değiştirirken uyuturken söylüyorum o da ağzını kımıldatıyo hareketlerini yapmaya çalışıyor. Size tavsiyem kelimeleri anlamlarıyla birlikte göstererek defalarca tekrar edin. Şarkı kitap okumadan daha çok dikkat çekiyor şarkı söyleyin hayvan sesleri harfleri telaffuzda çok önemli mutlaka sık sık taklit yapın. Geç konuşmasında uyaran eksikliği kadar dil ve diş yapısı da etkilidir benim oğlumun dişleri erken çıktı 10 dişi var tabi konuşmaya çok büyük etkisi oldu. Geç konuşmasını dert etmeyin bol bol çalıştırın
BAE Gunesay evet benimkide öyle sürekli eliyle gösteriyor yada tutuyor elimden istediği şeyin yanına götürüyor
Dilaylaa TV telefondan uzak kaldığı sürece sorun değil siz sürekli konuşmalısınız sürekli sosyalleşmesini sağlamalı ve bol bol kitap okumalısınız
BAE Dilaylaa koronadan dışarı pek çıkmadık çıkamadık bi tek anneme gidiyoruz eşimin ailesiylede aile apartmanındayız ama tv konusunda çizgi film izliyor. Çizgi film izlemeden öncede hiç bi oyuncakla oynamıyordu oynamaya çalışsamda istemezdi kendi kendine takılıyor
Gunesay BAE benim kızımda öyle ama bakalım ne olcak. Elimden geleni de yapıyorum ama telefondan kendi videolarını izlemesinden bir türlü vazgeçiremedim 🙈
Dilaylaa BAE TV telefonu keserseniz etkisini daha iyi görebilirsiniz izlese dahi gün içinde en en fazla yarım saat izlemeli şuan . Sosyalleşme derken aslında her gün dışarıya çıkması parka gitmesi yaşıtları ile iletişim kurması gerekiyor. Bunu sağlamak lazım . Benım kızım iki buçuk yaşında yaz kış dışarıya parka çıkarıyoruz her gün , zaten bu durum ilerlediğinde bir pedagoga gittiğinizde ilk yapmanızı isteyeceği şeyler bunlar ve kreşe yollamanız :) İlk hedefiniz şuan iki kelimeli cümleler olsun anne gel bana gel anne nerde baba nerde gibi gibi şeyler .
Wolverine BAE TV telefon falan birşeyler izliyorsa gerek görmüyor olabilir. Onları kapatıp tamamen oyun odaklı olun siz sürekli oyun kurun size katılmasını sağlayın
BAE minderbob benim kızımın ilk dişi 11 aylıkken çıktı şuanda 10 dişi var zor ve geç çıkıyo hav hav pisi pisi o şekildede söylüyor birde ak yani aç diyo bende hep konuşuyorum hep anlatıyorum her yeni gördüğü şeyi tekrar ve doğru söylüyorum bilmiyorum geç konuşacak gibime geliyor