Balliturta size katılıyorum lakin tıp bu konuda ikiye ayrılmış durumda. Yeni araştırmalara göre bulunun bulgular bebeklerin ek gıdaya erken başlamasını savunuyorlar. İskandinav ülkelerde ek gıdaya 3,5 ayda başlatılıyor. Bu kural Avusturya’da ise 4 ay. Bunlar sağlık bakanlığının kendi önerisi.
Şimdi bu durumda ne yapabiliriz? Biz bunca sene hep ilk 6 ay kesinlikle anne sütü diye büyütüldük. Bize öğretilen buydu. Tıp ilerledikçe araştırmalar arttıkça bazı tezler çürütülüyor maalesef. Şimdi biz bilimadamlarına ya da doktorlara ‘hayır sen yanlış biliyorsun’ mu diyeceğiz.
Bence bu konuda doktorlarımızı dinlememiz en doğrusu çünkü onlar sürekli kendilerini geliştirmek zorundalar.
Erken ek gıdaya başlama sebebi ise alerjilerin erken tespiti ve bağışıklık sisteminin daha hızlı gelişmesini sağlamakmış. Vücutları ona göre kendilerini hazırlıyorlarmış. Bu bilgiyi hem doktorumun ağzından duydum hem de okuduğum makalelerde yazıyordu.
Hayırlı bayramlar.