Bulutbey Oğlum 23 aylık. İyi kötü her günü akşam ediyoruz. Ailemden uzakta yaşıyorum. Eşim her şeyime yardımcı sağolsun. Yemekten ütüye kadar yapar. Ama oğlumun sürekli yenilenen kabızlığı beni o kadar yoruyor ki!! 2 dakikada bşr tuvalete gidiyoruz ıkındığı zaman acıyacak yapmadan kalkıyoruz. Geçen 6 gün yapmadı lavman yaptım. Ertesi gün güzel kendiliğinden yaptı. Ama yine başladı sert 3 küçük parça düşürdü sadece. Sadece çorba ve sebze ağırlıklı besleniyor. Arada toz ilacı var ondan da kullanmıyoruz ama yok 🤦🏼♀️ Kuzenim doktor soruyorum illaki yapacak bekle diyor. Çocuk muza hasret kaldı
F-Betul Bulutbey Beslenmesi nasıl kabız yapacak şeyler yediriyor musunuz ? Ya da beslenme konusunda doktordan yardım aldınız mı? kabızlık kendiliğinden geçmez çünkü.
IceLady Bulutbey yanlış düşünüyorsunuz. Kabız olan muz yiyemicek diye birsey yok. Muz lif içeren meyvadır yıyebılır. Sadece olgunlaşmış muz almanız lazım. Aksine bagırsakları calıstırır kabız olmasını önler ve bi çok mide rahatsızlıgıne iyi gelir. Dedigim gibi olgun muz alin yeşil olmasin. Birde küçük muzlardan aliniz
Bulutbey F-Betul dediğim gibi genel olarak çorba ağırlıklı besleniyoruz ekmek zaten çok çok az veriyorum. 8 aylıkken bir başladı 18 aya kadar sürdü. Sonra ben anne sütünü kestim düzelmişti. 23 aylık hiç süt vermedim kabız olur diye. Yoğurt kefir peynir şeklinde veriyorum süt ürünü. Şurupların çoğunu denedik faydası olmadı. Toz bir ilaç var onu kullanıyoruz ama sanırım artık o da fayda etmiyor. Bir de tadını alıyor artık ilacın o yemeği yememek için direniyor. Yoksa kendiliğinden geçsin diye beklemiyorum 😢
Bulutbey mihrosum onu da kullanıyoruz ama o da fayda etmemeye başladı. Şuruplar zaten gaz çıkarttırıyor sadece. Ikınmaktan korkmasa keşke.
Bulutbey IceLady be bileyim genel görüş öyle ya bir de hangi doktora gitsek yemesin dedi. Hatta şeftali bile yemesin diyen oldu. Tabi bazen veriyorum ama bu sefer eşim başlıyor yok muz verdin böyle oldu demeye. Sanki yemese kabız değilde. İlaçlar bile çözüm olmuyor o yapamadıkça ben geriliyorum
F-Betul Bulutbey Anladım aslında şimdi de doktor desteği alın derim kabızlık gerçekten çok zor ve başka hastalıklara da neden olabiliyor. Belki yaşına uygun probiyotik önerir beslenme listesi verir ya da altta yatan başka neden varsa tespit edilir çözülür.