Buse97 Arkadaşlar bebeğim tam 2 yaşında . Anne baba mama dede gel dur sus havhav pisi pisi möö aklıma gelenler bunlar bunları söylüyo gorumcemin de bebeğimden 3 ay küçük bebeği var onun ki maşallah diyelim erken konuştu bir çok kelimesi var ve söylenenlere karşılık veriyor ama görümcemlerin ailesi kalabalık ben çocuğum doğduğundan beri sürekli onla konusurum kitap okurum çok gayret gösteriyorum ama bu kadar oldu ne yapayım kayinvalidemler o çocuk konusuyo seninki niye konusmuyo her gün bu laf napayım yani elimden geleni yapıyorum . Yani bi çocuğun konuşmaması annesinin suçu mu veya konuşması için taktik verebilecek olan var mı bir yardımcı olabilir misiniz
Oozzee Buse97 bireysel farklılık. Oğlum da sizinki gibiydi, birden cümle kurup konuşmaya başladı. Şu an 3 yaşına 1.5 ay var ve bildiğin her şeyi söylüyor, sen-ben gibi konuşuyor. Kasmayın, yarıştırmayın, karşılaştırmayın, önünde sonunda konuşacak🙂
Demirko Buse97 Hayır tabikide bazı çocuklar geç konuşur ne yaparsanız yapın. Bende uyuz oluyorum böyle söyleyenlere. Bende elimden gelen herşeyi yaptım konuşması için bisürü kitap okudum ama 27 aylık şuan daha yeni yeni komuşmaya başladı oda daha tam değil. Belki geç konuşuyor ama çoğu çocuğun bilmediği hayvanları, nesneleri vs biliyor, ben sürekli ona kitap okuduğum için. Önemli olan erken konuşması değil, bilgi dolu yetişmesi bence 😍
Buse97 Milena11 gün içinde eğer çok isim varsa ilgilenemiceksem bazen izliyor ama öyle bağımlı derecesinde değil
Milena11 Buse97 olabildiğince azaltın bol bol konuşun bazı çocuklar geç konuşur bazıları geç yürür yapacak bir şey yok her bebek kendine özel siz elinizden geleni yapın gerisini bebişe bırakın
Buse97 Demirko evet aynen öyle . Mesela benim oğlumunda algıları çok açık çoğu şeyi biliyor kinusamasa da anlatıyor .
Merve Demirko buna müthiş katılıyorum. Kızımın oyun grubunda bir kız vardı anneannesiyle geliyordu. Anneannesinin iddaası 8 aylıkken bülbül gibi konuşmaya başladığı. Oladabilir. Ama müthiş davranış problemleri vardı. Çocuklara vurma, etkinliklere uymama,ilgilenmeme yapamama kavramları bilmeme(öğretilse bilirdi) sürekli bağırma vs. ve anneannede sıfır tepki. O zaman anladım ki konuşması değildi tüm marifet.
Zlm Buse97 ben konusturmuyorum konuşunca ağzına vuruyorum de Söylediği şeyleri kelime kullanmadima gerek olmadan anliyosaniz konuşma ihtiyacı hissetmez kolayına geliyodur ☺️
mihrosum Buse97 canım bu konuda tez bile yazarım.asla ve asla konusmanın TV tablet ile alakası yok. Cevremde oyle cocuklar var sabah ellerinde tablet yatana kadar. Catır catır konusuyorlar.. Ben kızımla sabah aksam ilgilenirim oyunlar oynarız, kitap okurum. TV asla yok. Yemek yerken arada youtu.be acarım gunde 1 saati gecmez bazen 1 saati bile bulmaz. Yetıskın gıvı sohpet ederim resmen yoruldummkonusmaktan o derece ama kızım konusmuyor yok konusmuyor. 24 saat TV izleyen arkadaşlarımın cocukları bulbul. Ama benim kızım konusmuyor. Demek her cocuk farklı artık bunu kabullendim. Kızımda 2 yasında
Buse97 mihrosum evet gerçekten benim de öyle arkadaşlarımın çocukları var ne zaman görsem tablet TV telefon açık ama çocuk 1 yaşında konuşmaya başladı . Bülbül gibi şakıyor . Napayım benim çocuğumda geç konuşacak demekki ama analık işte insan üzülüyor
Dyglila Buse97 beş parmağın beşide bir değildir kimisinin çocuğu erken yürür kimisinin geç Buda bunun gibi bişey. Benimde kızım 2.5 yaşında söylenilen herşeyi anlar yapar birlikte bi çok şeyi yaparız ama tam kelimeleri yok cümlede canı isterse kurar ben takmazdım ama çevrem son günlerde nie konuşmuyor problemmi var kızının yaşındakiler konuşuyor seninki neden konuşmuyor onlara belli etmesemde günden güne bunu düşünür oldum kızım üzerinde kurdumda kurdum baskı yaptım baktım bildiği şeyleride söylemez oldu sonra kim ne derse desin elbet bigün konuşacak zamanı geldiğinde daha zamanı gelmemiş demekki dedim bunun anneyle babayla ilgisi yok. Çocuklarımız pandemi çocuğu sosyalleşemiyorlar akranlarıyla kaynaşamıyorlar. Gün içinde 1-2 saat tv izler onun dışında hep bi oyun etkinlik içindeyiz sürekli konuşurum bişeyler sorarım zamana bıraktım sende aynısını yap kim ne derse desin cevap bile verme baktın çokmu üzerine geliyorlar ben şuan anlıyorum zamanlada siz anlarsınız de çık işin içinden.
Keskeuyusamm Yani doğumdan önce çok şey okudum bununla alakalı. Hep kitap okuyun bol bol konuşun demişler. Ben de çok konuşuyorum. Anneanne teyze babaanne dede dayı hepsi ile görüşür. Babası bi yandan ben bi yandan hep konuşuyoruz kitap okuyoruz ama bakalım göreceğiz
mihrosum Buse97 inan bende cok uzulıyorum. Kızımla yolda giderken, sabah kahvaltı hazırlarken her an konusur sorular sorarım belkı bir umut bana anne demesini bekliyorum. Bu kelimeye olan hasretimi size anlatamam. Insallah Allah bizlere de nasip eder cocuklarıımızın konustugu gunu goruruuz
2prematureannesi Buse97 oğlum 1 ay sonra 4 yaşına girecek 2 kelimeyi cümle şeklinde yeni söylemeye başladı mesela anne gitti bir anda olacak bişey değil görümcemin kizida 2 3 yaşlarında çok güzel konuşur hatta yeri gelir ters cevap bile verir bir kere götürdüm doktorumuz genetik olabilir demişti bende geç konuştuğum için şimdi salı günü bida goturcem psikolojik olabilir mi diye anlamasında duymasına sıkıntı yok babamlar eve kedi aldı kediye nazlı koyduk ismini mesela anne nazlı yada nazlı gitti diyor her çocuk 1 değil yani