Motheruykusuz24 Bebeğime bugün reflü teşhisi kondu. 😞 25 günlük Böyle teşhis konulan annelerden destek tavsiye istiyorum. Reflü yatağında uyuyor bebeğim emzirme konusunda tavsiyeleriniz nelerdir? Az az sık sık mı ? Yoksa mola vererek gazını alarak mı beslememi ? Kaç dakika da bir besliyorsunuz? Kaç dakika gaz çıkartması için uğraşıyorsunuz ? Bazen omzuma alır almaz gazı çıkıyor ama sanırım daha da gazı oluyor yatırdığımda yine kusuyor? Tavsiyelerinizi bekliyorum 🙏
Aliasya59 Motheruykusuz24 az az sık sık besle dik tutmaya calis yedirdikten sonra başkada bir çaresi yok zaten bir zaman sonra kilo alımına bakiyorlarkilo kaybı yaşıyorsa kurmaktan ilaç yoksa kendiliğinden geçene kadar bekliyorsun
EsnadinAnnesi Motheruykusuz24 6 aylığız reflümüz daha geçmedi ama hafifledi. Az az sık sık beslemeyi öneririm. Ben bazen yarım saat dik saklıyorum büyüdüğü için oturuyor da yarım saatde 5.6 kere gaz çıkarıyor . Biz şurup da kullanıyoruz ileri derece reflü bizde
poyrikcanoglum Motheruykusuz24 eğer fizyolojik reflüyse muhtemelen ilaç kullanmaya gerek kalmayacaktır. 4-6. ay civarında geçecektir. Biz de o travmatik kusmaları önleyen en önemli şey emzirdikten sonra gazını çıkarmak, gazı çıkmasa bile 10-15 dk dik tutmak oldu.
Misbebegim Motheruykusuz24 bizde bugün 29 gunluk olduk reflu benim bebegimfe de var doktor her beslenmeden sonra mutlaka gazını çıkar dedi bir memeden diğer memeye geçerken dahi gazını çıkarmadan geçirme dedi ama gazı çok zor.cikariuor kusuyor öksürük başladı giyk diye bi ses çıkarıyor sonra hıçkırık gazı çok nadir çıkıyor bayağı uzun sürüyor açlık krizi bastırıyor bu sefe raflara krizleri kıpkırmızı oluyor ağlıyor sürekli gerçekten başka tavsiyelere ihtiyacım var gazını çıkarmayı mi bilmiyoruz acaba
Naz-s EsnadinAnnesi neye göre teşhis konuldu size benim bebeğimede gaviscon verdiler her beslenmeden sonra gazını cıkarırken biraz kusuyor ama öyle fıskırırcasına falan değil yani doktor bunu verdi ama bilemedim sanki gerek yok gibi geliyor bana
ayseasel1 EsnadinAnnesi benim bebeğim 4 bucuk aylık destekli oturduğu zaman daha cok kusuyor neden acaba
Motheruykusuz24 EsnadinAnnesi kullandığınız şurup hangisi banada verdiler bişey ama zaten gazlı iyice kabız olur diye korkuyorum
Burcuu5 Reflü tehsisi nasıl kondu 22 günlük kızım çok kusmaya başladı 5 gündür fışkırarak kusuyor resmen
arzumkaya Burcuu5 Canım fışkırarak kusmasi reflü maalesef. Benim kızımda oyleydi maflör kullanmistik cok iyi gelmişti gazina da iyi geliyor maflör. Şuan 6 buçuk ayligiz geçti büyük ihtimal çünkü kusmuyor hic cok şükür ama bayadir kusmuyor. Emzirdikten sonra yatırma yarim saat kırk dakika kadar dik tut ve doktorunuza da görünün lütfen😊
61616161 Canım benimde aşırı dereced kusuyodu düşün bir kıyafeti sadece yarım saat 1 saat üstünde duruyordu çok yorulmuştum üst değişmekten 6 aylık oldu şükür biraz azaldı ama bizde birşey işe yaramadı dik tutsamda yatırsamda hareket etmede kusuyodu gün içinde bacaklarını oynatmaya başladıkca daha çok kustu yani elinden geleni yap ama inşallah hepimizinki geçecek
kubraurkantas Trendyoldam reflü yastığı aldık benim oğlum kusmuyordu ama uykusunda boğulur gibi oluyırdu ve sıçrayarak uyanıyordu 5 buçuk aylığız hala kullanıyoruz ve artık olmuyo
EsnadinAnnesi Naz-s bizde her yemekden sonra diğer yemeye kadar kusma oluyordu en son su kusuyordu hatta yani iki yemek arasında kusma sayısı 6,7 bazen daha çok oluyordu şurupla da kusuyor ama daha az
Masalelisa11 Naz-s benim kızımı da aynı ilacı verdi doktor her zaman kullanmıyorum ama bazen benim sütümü içmek istemiyor kusuyor bende mamaya karıştırıp veriyorum rahatlıyor çocuğum
Motheruykusuz24 poyrikcanoglum benim bebeğim memede uykuya dalıyor 25 günlük olduğu için gazını çıkarmak için omzuma alınca uyanıyor ağlıyor ve beni tekrar emmeye çalışıyor. Böylece uykusu kaçıyor tamam yedikleri midesinde kalıyor ama böylece uyuması gereken uykudan oluyor. Ağlıyor tekrar meme istiyor. Tekrar aynı şeyleri yaşıyoruz. Bu durumda bir öneriniz var mı ? Valla her anı ayrı zor 😞
Yesimsahin Misbebegim bende gazını çıkarmakta çok zorlanıyordum ama sonrasında bulduğum yöntem bizi rahatlattı yere bir yastık koyun yumuşak rahat bir yastık sonra bebeğinizi karın üstü koyun üstüne özellikle de büyük tuvaletini yapacağı zaman koyun görün bakın nasıl gaz çıkarıyor hem alttan hem üstten
Motheruykusuz24 Misbebegim bende çok çaresizim. Benim ki de memede uykuya dalıyor gaz çıkarıcam diye omzuma alınca uyanıyor çocuk napıcam bilmiyorum
Rabiam_alyam123 Motheruykusuz24 benim bebeğim de henüz aylık olmamıştı bile belki reflü teşhisi konduğunda. Ama ben bebeğimi normal bir şekilde götürmedim kızımı hastaneye kara mor yanmıştı yüzü Bayaa bildiğin boğuldu hani kızım elimde öldü dedim resmen kasıldı sanki nöbet geçirir gibi elimde. Ve bu bir çok kez oldu kızımda. Bayaa iyi doktorlara götürdüm Eg sine kadar çekildi farklı bişey mi diye. Daha sonradan doktorumuzun söylediği gibi hat safhada reflü çıktı ve normal bebeklere oranla Bayaa Bayaa fazlaydı ben reflü yatağı felan almadım yastıkla destekledim kızımı . Ama almakla iyi edersiniz. Doktorumuz bize motilyum şurup ve gaviscon adlı toz bir karışım verdi. Onlar sayesinde. Bir de kızımı götürdüğüm noroloji doktorunun emzirdikten sonra verdiği tavsiyelerle maşallah kızım çok iyi şuan. Mesela emzirdikten sonra gazını çıkarmak için omuzuna alma gögsünde dik tutarak gazını çıkar gazı çıktıktan sonra dahi bir 30 veya 40 dakika kızını dik pozisyonda tut kucağında çok hırpalanmasına izin verme çok kucağa aldırma su asla verme özellikle yatarken çok yatay değil biraz dik pozisyonda yatırmaya çalışki uyku esnasında her hangi bir sıkıntı yaşamasın. Ama tek ricam biliyorum belki senin için Bayaa zor olabilir ama şu zamanda bunu yapmak zorundayız gece dahi emzirdiğinde uykulu dahi olsan yinede emdikten sonra muhakkak gazını alıp hemen yatırma dik tutmaya gayret göster. Umarım geçer şuan benim kızım 5 aylık malesefki reflü den ötürü birde sütüm yetersiz diye mama vermek zorunda kaldım. Birde reflü maması var ben şuan aptamil AR yani reflü maması kullanıyorum. Çok şükür bin şükür bir sıkıntımız kalmadı çok iyi şimdi maması haricinde bişey vermediğim sürece. Rabbim inşallah şifasını versin kuzucuğun 🤲
Motheruykusuz24 Rabiam_alyam123 çok teşekkür ederim tavsiyeleriniz için yukarıda bir arkadaşa sordum size de sorayım tekrar belki bir çaresi vardır 😞 benim bebeğim memede uykuya dalıyor 25 günlük olduğu için gazını çıkarmak için omzuma alınca uyanıyor ağlıyor ve beni tekrar emmeye çalışıyor. Böylece uykusu kaçıyor tamam yedikleri midesinde kalıyor ama böylece uyuması gereken uykudan oluyor. Ağlıyor tekrar meme istiyor. Tekrar aynı şeyleri yaşıyoruz. Bu durumda bir öneriniz var mı ? 😞
Melek3535 Rabiam_alyam123 merhaba bende aynı problemleri yaşıyorum şuan kusarken agızdan burundan fışkırıyor sizde de böylemi oldu
Ca-ca Motheruykusuz24 yumurta sarısı, susam, süt, kırmızı biber (toz,salça,çiğ,kuru) çikolata, tahin pekmez, çerezler bunlar uzak duracağınız besinler. Bu besinlerden uzak durursanız gerçekten reflü azalıyor ve bebek rahatlıyor.
Motheruykusuz24 Ca-ca çok teşekkür ederim tahin süt yapar diye bol bol tüketiyorum doktorda sağolsun onu yeme bunu yeme bişey demedi bana bende biraz araştırayım
Mervenrrr Motheruykusuz24 oğlum 1 aylıktı başladı kusmalarımız büyük insan gibi reflü teşhişi kondu şurup ve thickener bebelac mamasına başladıko şekilde şuan da tam 3 aylık baya azaldı ama devam ediyor geceleri reflü yatağında yatırıyorum altını bile yastıkla yatırıp açıyorum sırt üstü yatırmıyorum bide gazını çıkarmadan asla yatırmıyorum zor bi süreç ama zamanla azalıyor doktor bize 3. Ayının sonuna kadar devam eder dedi şimdi kusmalarımız azaldığı için mamaya ara verdik
Motheruykusuz24 Mervenrrr gazını çıkarmadan yatırmıyorum dediniz ya mesela çok çaresiz kaldım herkese soracağım aynı soruyu belki bir önerisi olan çıkar benim bebeğim memede uykuya dalıyor 25 günlük olduğu için gazını çıkarmak için omzuma alınca uyanıyor ağlıyor ve beni tekrar emmeye çalışıyor. Böylece uykusu kaçıyor tamam yedikleri midesinde kalıyor ama böylece uyuması gereken uykudan oluyor. Ağlıyor tekrar meme istiyor. Tekrar aynı şeyleri yaşıyoruz. Bu durumda bir öneriniz var mı ?😞
Sedaekrem Mervenrrr mama beslenmesini kac saate bır kac cc yapıyordunuz acaba ben de mama ile besliyorum
Woody Motheruykusuz24 Merhaba, ben bebeğinin kusması biteli 1 yil olan anne.. Simdi deneyimlerimi aktarayım. İyi bir çocuk doktoru çok önemli. Kimi önemsemiyor, kimi kilo alimi iyiyse gecistiriyor. Ancak siz sürekli kussaniz rahatsız olursunuz ki bebek de oluyor. Uykuya geçememe, huzursuzluk, beslenme reddi vs bir sürü soruna neden olabiliyor.o yüzden öncelik iyi bir çocuk doktoru bulmak. Her ay düzenli takibe gitmek.. Gerekli görülürse gastroenteroloji bolumunden faydalanmak yastık kullanımı 2 yaş öncesi önerilmiyor. Ancak reflüsü bebeklerin kullanimi destekleniyor. reflü yatakları malum küçük. Bir sure yanına yastık vs koyarak kaymasını engelleyebilirsiniz. Ancak uzun vadede çözüm yattığı yatağın altini kitaplarla vs kademeli yukseltmek. Reflü yatagına çevirmek yani. yüzüstü daha rahat uyuyorlar. O yüzden en azından öğle uykulairni kontrollü bi şekilde yüzüstü yatirabilirsiniz. kesinlikle kamrra edinin ve uykuda izleyin. Gece için yapacak bir sey yok ama en azindan olabildiğince gözünüz ustunde olsun. Uykuda kusma vs durumuna karşı… gece beslenmesini olabildiğince azaltin. Uyandığında hemen emzirip geri uyutmaya calismayin. Pis pis vs deneyin. Sarılık tehlikesi geçince uyandirmayin. motilium yurtdisinda yasaklı bi ilac. Kullanmayın. doktorun verdiği ilaci aylarca kullanacaksınız. Eger çocuga ilaç yüklemek istemezseniz doktorunuza bebelac thickener i sorun. En azından daha masum ve ilaçla aynı görevi görüyor. reflu mamalari, ilaclari vs kabız yapabilir. Zeytinyagı verebilirsin demişti doktorumuz. Ek gida sonrasi da bol bol kuru kayısı yedirin hepinize bol sabır diliyorum.
Motheruykusuz24 Woody çok teşekkür ederim önerileriniz için ben bir konuda çok çaresiz kaldım ama napıcam bilmiyorum. Memede uykuya dalıyor meme dışında da uyumuyor daha 25 günlük olduğu için hep memede uyumak istiyor ama gazını çıkarmak istediğimde uyanıyor ve tekrar meme istiyor çocuk ağlıyor durmuyor böylece yine meme veriyorum yine gaz oluyor napıcam bilmiyorum bir öneriniz var mı 😞
Naz-s EsnadinAnnesi bizim öyle sıkıntılarımız yok aslında bir kere gaz cıkarırken kusuyor o kadar oda normal geliyor bana Buarada geçer insalllah bu kusmalarıdaa düzelir
Kbse Motheruykusuz24 az az sık sık besle. Özellikle ilk 10-15 dakika yatirma kucağında dik tut yada omzuna koy ben gazi çıksın diye 25 dakika sırtını tıppışladığımı hatırlıyorum birde beslemeden once mutlaka bebek yağıyla saat ýonunde daire şeklinde karnuna masaj yap inan daha çok faydası oluyorbeslemeden hemen sonra masaj yaparsan yine kusar oğlum 3bucuk aylık çok şükür azaldı reflüsü yine kusuyor ama eskisi gibi çok fışkırmıyor şükür
PrensesimEla Motheruykusuz24 Az az sık sık emzirin. Mümkün olduğu kadar dik tutun beslendikten sonra en az yarım saat kucağınızda dik pozisyonda dursun. Kusmalari biraz azalır böyle. Zamanla da azalıp biter inşallah. Benim kızım 4.5 aylık hala biraz var ama ilk zamanlara göre çok çok azaldı
Bebek-annesi Motheruykusuz24 dik şekilde besleyin bebeğinizi. Yalnız sadece reflü olmayabilir alerji var mı diye sorgulayın. Motulium yada gaviscon tarzı ilaç veriyorlar inşallah fayda görürsünüz. Yakalık kullanın. Ağız mendili hep yanınızda olsun. Uyurken bile kusardı bazen bebeğim üstü yatağı ıslanırdı uyku kalitesini bile bozuyor. Uykudan kalkınca besleyin mutlaka uyku öncesi yerse hazımsızlığı artıyor. Bol bol dik tutun gazını mutlaka çıkarın. Beslenme sonraları çok hareket ettirmeyin. Oturmaya başladıkça azalacak kusmaları sabredin zorlu ama geçecek.. emzik reflüyü azaltıyor ağızdaki tükürük salgısından dolayı.
Woody Bebek-annesi motilium yurtdışında çocuklar için tamamen yasak, yetiskinlerde maksimum 1 hafta min. Doz öneriliyor. Çünkü ölüme yol açıyor.