covidondokuz çiş önemli ama. İştahı kesik olabilir ama mutlaka su verin. Ben Hollanda’dayım buranın sağlık sistemi çok leş. Biz geçen hafta salıdan beri uğraşıyoruz. Sizi anlıyorum o çaresizlik hissi ne demek bilirim. İlk salı gecesi doktorun sekreterine ulaştığımızda üç gün ateşi geçmezse arayın dedi. Cumartesi ateş yükselerek devam edince acili aradık gerizekalı ateş 41 derece olursa getirin dedi. Acil olması için şuurunun kapanması gerekiyor çünkü… Pazartesi tekrar aile hekimini aradık. En son lütfedip kabul ettiler. Sonuç çocuğun antibiyotik kullanması gerekiyormuş başından beri. Ateşten sıtma nöbetleri geçirecek kıvama getirdiler el birliği ile. Size tavsiyem iyi kulaktan ölçen bir termometre edinin. Bebeğiniz küçükse popodan ölçen klasik termometreler en güvenilir olanı. Burnuna serum fizyolojik kullanarak açın. Eğer burnu tıkalıysa o ateşini yükseltir. Bol su içsin. Bir de kalorifer yanıyorsa odasını kurutur Petek üstüne nemli bez mutlaka koyun. Saçını yıkamak zorunda değilsiniz ama ara ara ılık suyla duş aldırın. Ateş düşürücü kullanın şimdilik yapabilecekleriniz bunlar. Su içmesi ve burnunun açık olması çok çok önemli. Geçmiş olsun.