İYİ AİLE YOKTUR (Nihan Kaya)
Başlarda ebeveynleri cok sert bir dille ve büyük bir öfkeyle eleştirdiğini düşündüğüm fakat ilerledikçe haklılık payının arttığını gördüğüm çocuk sahibi olan yada olmak isteyen herkesin mutlaka ama mutlaka okumasını tavsiye ettiğim bir kitap oldu.
Olumsuz gördüğüm yönüyse, yetenekli çocuğun dramını okurken hafifleme ve rahatlama hissederken bu kitabı okurken bunun tam tersi olarak çoğu yerde öfke hissettim. Yazar içindeki öfkeyi cok net bir şekilde okuyana hissettiriyor. Yaptığı hakli dahi olsa, yer yer gereğinden fazla acımasız buldugum ebeveyn üzerine eleştirilerini çocuk sahibi olmayışına veriyorum. Yine de tecrübe etmediği bir konuda bu kadar acımasızca ozellikle anneyi hedef alan menfaatçi, bencil ve istismarci damgalari ve herseyi biliyorum havası yada egosuda diyebiliriz, kitabın rahatsiz edici bulduğum tarafi oldu. Okudugunuzda belki benimle ayn fikirde olmayadabilir tümüyle hakli da bulabilirsiniz bu benim yorumum tabi . Yine de annelerin anneliginin hic bir şekilde sorgulanmamasi ve yargilanmamasi konusundaki tabuları yıkmak istemesini asiri hakli buluyorum. Ayrica çocuğa bakış acınızı kökten değiştirebilecek, doğru bildiğinizden emin olduğunuz şeyleri tekrar sorgulatacak seviyede..
Kısacası kitap bakış acınızı değiştirip çocukla empati yapmanız konusunda asiri yardımcı olacak ve sağlıklı nesiller yetiştirmek isteyen kişilere tam bir yol gösteri olacak nitelikte olup cocuk sahibi olmasa da insanın kendinj tanımasına yardımcı olacağından eminim her yaş grubuna her kesime hitap ediyor.
En sevdiğim kısmı ise baska başka kitaplardan harika alıntılar içermesi ve bu alıntıları mükemmel şekilde yorumlayışı oldu. Hepsini okumak icin not aldım. Okuyun okutun .
Şimdiyse,
seninle başlamadı ( mark wollyn ) okumayı düşünüyorum varsa önerileriniz alirim 🥰